728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار يمن,

کشتیهای رژیم ایران با سلاح، شبه‌نظامیان حوثی را پشتیبانی می‌کنند

-

کشتیهای رژیم ایران با سلاح، شبه‌نظامیان حوثی را پشتیبانی می‌کنند
کشتیهای رژیم ایران با سلاح، شبه‌نظامیان حوثی را پشتیبانی می‌کنند
عیون الخلیج روز یکشنبه 25 مهر طی گزارشی اعلام کرد: «منابع یمنی فاش ساختند که کشتیهای رژیم ایران اخیراً در پشتیبانی از کودتاچیان یمنی با مقادیری سلاح و مهمات تحرکاتی داشتند و کشتیهای ماهی گیری ایرانی وارد آبهای یمن شده و محموله‌های خود را در زورق های ماهی گیری یمنی تخلیه کردند و آنها این محموله‌های نظامی را به سواحل غربی و شرقی یمن منتقل کردند.

این منابع خاطرنشان کردند که 11 کشتی رژیم ایران طی ماه گذشته محموله‌های خود شامل مقادیری سلاح و مهمات را برای شبه‌نظامیان کودتاچی حوثی در دریای عرب نزدیکی جزیرهٴ عبدالکوری و سواحل بیر علی در شبوه تخلیه کردند. این اقدام با هماهنگی باند مافیایی قاچاق که در محافل گروه‌های ماهیگیران و ادارات آب و برق و مؤسسات امنیتی ساحلی فعالیت دارند صورت گرفته است.

فهد کفاین وزیر منابع دریایی یمن، نفوذ کشتیهای رژیم ایران به آبهای یمن را فاش ساخت و افزود این دومین بار طی یک ماه است که کشتیهای رژیم ایران وارد آبهای منطقه‌ای به شیوه‌ای تحریک‌آمیز می‌شوند. وی خاطرنشان کرد که دو کشتی به جزایر عبدالکوری نزدیک و حوالی 5 مایل وارد شدند که به‌معنی ورود به آبهای جنوب غربی ارخبیل سقطری است که به‌عنوان نقض آشکار مرزهای آبی یمن محسوب می‌شود و نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌باشد. وی خاطرنشان ساخت که 7 کشتی رژیم ایران که 107 ایرانی سرنشین آن بودند، وارد بندر حدیبو در جزیره سقطری شدند و سپس توقیف گردیدند...».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f868802-8d88-41dc-bc73-7c0543f915eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات