728 x 90

اینترنشنال پالیسی دایجست: ظریف را به‌خاطر نقض حقوق‌بشر در ایران مورد حسابرسی قرار دهید

خامنه‌ای  - ظریف
خامنه‌ای - ظریف

اینترنشنال پالیسی دایجست درباره ظریف نوشت:‌ ظریف نه تنها چهره و صدای آخوندهای حاکم بر ایران است، بلکه شخصاً برای اجرای دستور کار خامنه‌ای و توجیه و سرپوش گذاشتن بر جنایات تهران در داخل و خارج از کشور تلاش کرده است. در واقع او بیشتر وزیر تبلیغات است تا وزیر خارجه رژیم.

ظریف با جنایت علیه بشریت نا آشنا به‌نظر نمی‌رسد. او به‌عنوان یک دیپلمات ارشد حرفه‌یی در سازمان ملل در سال ۱۹۸۸ فعال بود در حالی‌که دولت او بیش از ۳۰هزار تن از زندانیان سیاسی، اعضا و طرفداران مجاهدین خلق، در ایران، قتل‌عام کرد.

 

اینترنشنال پالیسی دایجست می‌افزاید: آیا اعتقاد به دیپلماسی و طرفداری نکردن از جنگ کسی را مجبور می‌کند که با حاکم مستبد معامله کند و یا امکانات و توانمندیهای آنها را بپذیرد، البته هر آدم با وجدانی می‌گوید نه. بنابراین چرا مقامات نروژی احساس می‌کنند که مجبورند برای جواد ظریف در سفرش به اسکاندیناوی فرش قرمز پهن کنند؟

نروژ به‌عنوان کشوری که به حفظ ارزشهای حقوق‌بشری افتخار می‌کند، باید از این فرصت استفاده کند و او را به‌خاطر اقدامات شرورانه رژیم ایران مورد حسابرسی قرار دهد.

رژیم ایران بالاترین میزان اعدام را در جهان دارد و بزرگترین دولت حامی تروریسم است.

از جمله سایر اقدامات مخرب منطقه‌یی ایران این است که؛ حامی اصلی بشار اسد دیکتاتور سوریه بوده که به‌طور فزاینده‌ای با برنامه موشکی بالستیک خود جهان گسترده‌تری را تهدید می‌کند.

حکومت آخوندی بر اساس ولایت فقیه، یا حکومت مطلقه فقیه است.

در ایران هر مقامی وفاداری به ولی‌فقیه [خامنه‌ای] را ثابت کرده است.

علی خامنه‌ای یک تعداد از وزرا؛ از جمله وزیر خارجه را خودش انتخاب می‌کند. بنابراین تعجب‌آور نیست که ظریف سال‌ها همدست فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران بوده است.

 

از زمانی که او در ۲۰۱۳ وزیر خارجه شد، رژیم بیش از ۳۵۰۰نفر از جمله زنان و کودکان را اعدام کرده است. به‌گفته اپوزیسیون ایران، بیش از ۸هزار نفر از فعالآن در اعتراضات اوایل ۲۰۱۸ در بیش از ۱۶۰شهر در سراسر کشور دستگیر شدند و تعدادی از آنها تا حد مرگ شکنجه شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7b83754-3766-49ee-8f13-cd8e9e8163c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات