728 x 90

انقلابیون عراقی: شمخانی؛«سمبل قتل و کشتار و تروریسم»

قیام کنندگان عراقی علیه شمخانی
قیام کنندگان عراقی علیه شمخانی

در عراق جوانان انقلابی روزبه‌روز منسجم‌تر و متحدتر می‌شوند، چرا که آنها دشمنی را پیش روی خود دارند که از کشتار مردم ابایی ندارد.

اگر چه ویروس کرونا هم قیام‌کنندگان عراقی را تهدید می‌کند، ولی جوانان تهدید بزرگتر را هدف قرار داده‌اند. تهدید اصلی دشمنی است که نه تنها حاضر نیست به حقوق مردم تن دهد بلکه روزانه مردم عراق را توسط گروهها و شبه‌نظامیان دست‌نشانده مورد خشونت و ترور قرار می‌دهد.

به همین دلیل لبه تیز حمله مردم به‌ویژه جوانان انقلابی عراق در تظاهرات روزمره‌شان این رژیم و مزدورانش در عراق است.

در یک گزارش خبری در یکی از تلویزیونهای غیروابسته به حکومت آخوندی در عراق آمده است در میدان خلانی بغداد احزاب حاکم شبه‌نظامیان خود را برای سرکوب انقلابیون به خیابان می‌فرستند. آنها با شلیک گلوله‌های جنگی و گازهای اشک‌آور تلاش می‌کنند تظاهرات را خاموش کنند، هدف آنها کشتار جوانان و نه متفرق کردن آنهاست.

 

هنیس پلاس چارت نماینده سازمان ملل در عراق در گزارش خود به شورای امنیت بر خبرهای معتبری استناد کرد که معترضان مسالمت‌آمیز با اسلحه‌های شکاری مورد هدف قرار گرفتند که در جریان آن حداقل ۵۰نفر زخمی بر جای گذاشت، وی بر «ادامه الگوی استفاده از قهر مفرط با گروه‌های مسلح» تأکید کرد که « باید فوراً و قاطعانه با آن مقابله شود. معترضان مسالمت‌آمیز باید در همه اوقات محافظت شوند».(سایت یونامی ۲۸بهمن ۹۸)

بر اساس گزارشات منابع معتبر گروه‌های مسلحی که معترضان مسالمت‌آمیز را مورد حمله و هجوم قرار می‌دهند شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی نظیر عصائب اهل حق، گردانهای حزب‌الله، سازمان بدر و... هستند.

شبه‌نظامیانی که صرفاً به تیراندازی به سمت تظاهر کنندگان اکتفا نمی‌کنند بلکه با شلیک گاز اشک‌آور به محل‌های سربسته‌ای که مردم برای درامان ماندن از شلیک مستقیم به آنها پناه می‌برند، آنها را دچار مشکلات شدید تنفسی می‌کنند.

در مقابل این وحشیگری عوامل حاکمیت آخوندی در عراق، مردم این کشور به‌ خصوص جوانان برای بیرون انداختن نظام آخوندی از عراق روزبه‌روز عزمشان جزم‌تر می‌شود.

 

بسیاری از جوانان عراقی خود را فرزندان انقلاب و پیشگام ثابت قدم آن می‌دانند و بر تداوم انقلاب تا رسیدن به پیروزی تأکید می‌کنند.

یکی از شعارهای اصلی قیام‌کنندگان «ایران بره بره» یعنی اخراج و خلع ید از حاکمیت آخوندی است.

در هراس از تحقق این امر یعنی خواست مردم عراق برای بیرون انداختن رژیم از عراق، تمامی تلاش نظام ولایت نیز براین موضوع متمرکز است که پس از کنار رفتن دولت دست‌نشانده کنونی، مزدور دیگری را تحت عنوان نخست‌وزیر بر مردم عراق تحمیل کند.

سفر اخیر پاسدار علی شمخانی دبیر شورای امنیت رژیم به عراق هم در راستای برطرف کردن این تهدید جدی انجام گرفت.

رسانه‌های خبری در تحلیل‌هایشان در زمینه هدف شمخانی از این سفر دو موضوع را خاطرنشان می‌کنند، یکی تلاش برای روی کارآوردن دولتی دست‌نشانده و دیگری پر کردن شکافی که می‌دانند نبود پاسدار قاسم سلیمانی آنرا ایجاد کرده است.

در این رابطه روزنامه آرمان وابسته به باند روحانی می‌نویسد: «شمخانی در دوران پساسردار به‌دنبال پر کردن خلأ حضور او در تحولات خاورمیانه، به‌ویژه در عراق است؛ عراقی که به‌نظر می‌رسد بعد از ناکامی توفیق علاوی در تشکیل دولت اکنون به یک بن‌بست سیاسی تمام‌عیار رسیده است و همین مسأله باعث ایجاد نگرانی‌های جدی در تهران پیرامون روندهای سیاسی در این کشور و در نهایت به خطر افتادن منافع ایران در عراق شود».(آرمان ۲۰اسفند ۹۸)

روزنامه آرمان در مطلب دیگری با عنوان «نقش سردار سلیمانی در عراق ایفا می‌شود» به‌نقل از مدیر کل پیشین وزرات خارجه رژیم می‌نویسد: «علی شمخانی تصمیم دارد همان نقشی را ایفا کند که پیش‌تر سردار سلیمانی ایفا می‌کرد....کاری را که سردار سلیمانی پیش‌تر انجام می‌داد، حالا آقای شمخانی عهده‌دار آن شده است. او تلاش می‌کند همانند سردار سلیمانی در عراق ایفای نقش کند. می‌دانیم که از مدتها قبل مسئولیت پیشبرد سیاست منطقه‌ای ایران به سپاه واگذار شده و با تغییر دولت و بر سر کار آمدن آقای روحانی نیز این وضعیت ادامه یافت».(آرمان ۲۰اسفند ۹۸)

 

در جریان این سفر مردم تظاهرات کننده در عراق با آگاهی از این‌که هدف پاسدار شمخانی سرهم‌بندی کردن دولت دست‌نشانده‌ای در عراق و در راستای تحکیم موقعیت به خطر افتاده رژیم در عراق است، آنرا مورد نفرت و خشم قرار دادند.

در این رابطه انقلابیون و کمیته هماهنگ‌کننده تظاهرات با صدور بیانیه‌ای پاسخ اقدام دخالت‌ جویانه حاکمیت آخوندی و دخیل بستن پاسدار شمخانی به مزدوران رژیم در عراق را دادند.

این کمیته دیدار شمخانی از عراق را محکوم کرد و هدف از حضور وی را تحمیل نخست‌وزیری مزدور تلقی کرد.

 

در بیانیه کمیته انقلاب اکتبر عراق بر شعار مردمی « رژیم ایران اخراج.. اخراج..بغداد آزاد..آزاد». تأکید شده و خطاب به شمخانی آمده است «از هرکجا که آمدی برگرد، به تو خوشآمد نمی‌گوئیم، چرا که تو سمبل قتل و کشتار و تروریسم هستی و مردم عراق با تمامی اجزای تشکیل دهنده‌شان، حضور مشکوک تو را مردود می‌شمرند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7c5c4bf-e055-4a2b-837a-9fa06e6b9063"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات