728 x 90

اقدامات بین‌المللی برای مقابله با گسترش بیماری کرونا

ویروس  کرونا - عکس از آرشیو
ویروس کرونا - عکس از آرشیو

رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با بیماری کرونا وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.

به گزارش سایت کاخ سفید- ۲۳ اسفند ۹۸ دونالد ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «۵۰میلیارد دلار را برای مقابله با این بیماری اختصاص می‌دهم. شهروندان که از خارج می‌رسند را اسکرین ویژه می‌کنیم. ۱.۴میلیون نفر را تا هفته آینده تست می‌کنیم».

 

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا از راه‌اندازی یک وب سایت برای تست بیماری کرونا خبر داد. وی گفت:‌ در هفته‌های آینده ما امکان تست شدن را برای میلیونها نفر فراهم می‌کنیم.

گوگل ۱۷۰۰مهندس را برای این موضوع اختصاص داده است.

 

خبرگزاری بلومبرگ روز ۲۴ اسفند نوشت: ایتالیا که بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در اروپا را دارد اعلام کرد، آماده است تا ۲۵میلیارد یورو به‌منظور مقابله با تاثیرات ویروس کرونا هزینه کند.

اسپانیا چهار شهر را با ۶۰هزار نفر جمعیت قرنطینه کرد. (نیویورک تایمز -۲۴ اسفند)

 

دولت آلمان به‌منظور خنثی کردن تاثیرات ویروس کرونا، ۶۰۰میلیارد دلار برای حمایت از اقتصاد این کشور در نظر گرفت. (بلومبرگ -۲۳اسفند)

 

اتحادیه اروپا ۴۱میلیارد دلار برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داد. (بلومبرگ -۲۳ اسفند)

 

نخست وزیر استرالیا روز ۲۲ اسفند اعلام کرد دولت این کشور برای طرح ویژه مقابله با اثرات اقتصادی ویروس کرونا نزدیک به ۱۸میلیارد دلار بودجه اختصاص داده است.

 

سازمان ملل ‌متحد روز ۲۳ اسفند از همه کارمندان خود در آمریکا خواست در خانه‌های خود کار کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1389c511-bbcf-4be0-b1e0-355a73c32f3d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات