728 x 90

افشای اطلاعات همکاری قیس خزعلی در زندانهای ارتش آمریکا در ارتباط با نقش قاسم سلیمانی و دخالت‌های رژیم در عراق

قیس خزعلی -هادی عامری و ابو مهدی مهندس از مزدوران رژیم آخوندی
قیس خزعلی -هادی عامری و ابو مهدی مهندس از مزدوران رژیم آخوندی

به گزارش العربیه، آمریکا با انتشار اسنادی فاش ساخت که قیس الخزعلی سرکرده وحوش موسوم به عصائب در دوران حبس خود در زندانهای ارتش آمریکا، اطلاعات شوکه‌کننده‌ای در مورد از جمله نقش قاسم سلیمانی به آمریکا داده است.

قیس الخزعلی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ (۱۳۸۶تا ۱۳۸۹) در زندانهای ارتش آمریکا به‌سر می‌برد.

العربیه نوشت: بازجوییهای اولیه سنت-کام نشان می‌دهد که قیس خزعلی در همان اولین جلسه بازجویی، نحوه همکاری شبه‌نظامیان حشدالشعبی با سپاه پاسداران، شیوه‌های آموزش و اسامی افسران سپاه پاسداران را لو داده است. از جمله اطلاعاتی در مورد قاسم سلیمانی داده که وزارت دفاع آمریکا از انتشار آنها خودداری کرده است.

العربیه می‌افزاید: قیس خزعلی در خلال بازجوییها اعتراف کرده است که اعضای جیش المهدی به رهبری مقتدی صدر و کتائب حزب‌الله آموزشها و کمکهای نظامی خود را از رژیم ایران دریافت می‌کرده‌اند. علاوه بر اینها اعضای سپاه بدر نیز آموزشهایش را از رژیم ایران می‌گرفته است.

خزعلی هم‌چنین علاوه بر اسامی سرکردگان سپاه پاسداران، نام ۳پایگاه آموزشی در شمال تهران، از جمله پایگاه موسوم به خامنه‌ای را به بازجویان آمریکایی داده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f33fb897-6b3c-445c-bc9d-cb432c08c4b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات