728 x 90

افزایش جانگداز آمار جانباختگان فاجعه کرونا به ۱۶۸۰۰نفر در ۲۳۸شهر

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، جمعه ۱۵فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان ویروس کرونا در ۲۳۸شهر کشور بیشتر از ۱۶۸۰۰نفر است. تعداد قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۱۵نفر، در آذربایجان غربی به ۳۷۵نفر، در اصفهان به ۱۵۸۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۶۰نفر، در خراسان جنوبی به ۴۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۰۰نفر، در خوزستان به ۷۲۰نفر، در فارس به ۲۸۵نفر، در قزوین به ۲۷۵نفر، در قم به ۱۷۲۰نفر، در کردستان به ۲۸۵نفر، در کرمان به ۲۰۰نفر، در کرمانشاه به ۴۳۵نفر، در گلستان به ۸۱۰نفر، در گیلان به ۱۵۱۰نفر، در لرستان به ۴۷۳نفر، در مرکزی به ۲۶۵نفر و در همدان به ۴۰۵نفر رسیده است که به آمار سایر استانها افزوده می‌شود.

 

علی‌اکبر حق دوست، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستادکرونا گفت: «این اعداد، اعداد واقعی مرگ نیست ممکن است بعضی‌ها تست نشدند و فوت کردند دلایل دیگری در پرونده‌شان ثبت شده. می‌پذیریم که ما همه این مرگ هایمان را نتوانسته باشیم ثبت کنیم. قسم روی تعداد نمی‌توانیم بخوریم».

 

علاوه بر پنهان‌کاری مجرمانه، بی‌کفایتی، بلبشو و تصمیم‌گیریهای متناقض سرکردگان رژیم، باعث افزایش شمار قربانیان و شیوع بیشتر ویروس می‌شود. وزیر بهداشت رژیم امروز به روحانی نوشت : «اخیراً بدون اطلاع ستاد نامه‌یی توسط قائم‌مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت به کلیه استانها ابلاغ شده که عملاً دستورالعمل بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می‌شود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد. ضمن اعتقاد راسخ اینجانب و وزیر محترم کشور و دیگر همکارانمان به کمک هر چه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد کم بنیه کشور، هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره شعله‌هایش به‌سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت».

 

زالی سرکرده ستاد کرونا در تهران گفت هنوز به ثبات و پایداری از نظر گسترش بیماری در تهران نرسیدیم، با شتابزدگی و عجله نباید تصمیماتی اتخاذ شود که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را مخدوش کند. مردم باید هم‌چنان در خانه بمانند و مسئولان نیز در ارتباط با همین راهبرد، تصمیم‌گیری مقتضی داشته باشند.

 

در حالی‌که ظریف و دیگر دیپلمات تروریستها و عوامل و مزدوران رژیم در خارج، می‌خواهند تحریم و نداشتن پول را عامل گسترش کرونا قلمداد کنند، دیروز روحانی گفت: «در ماه‌های آینده مشکلی پیش روی ما نیست. مشکلی برای تأمین ارز تا پایان سال نخواهیم داشت... امروز حدود ۴میلیون تن کالا در گمرکات ما هست از کالاهای اساسی، که روزهای آینده وارد کشور می‌شود».

 

در همین حال بنا‌ به گزارش خبرگزاری حکومتی برنا، یک عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه در اتاق بازرگانی تهران «پرداخت مالیات از سوی نهادهایی مثل آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان را بهترین راه‌کار برای جبران کسری درآمدهای دولت برای کمک به فعالیت‌های متضرر شده از کرونا » دانست.

 

شایان یادآوری است که این مؤسسات تماماً در چنگ خامنه‌ای قرار دارند و از هر گونه حسابرسی و مالیات معاف هستند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵فروردین ۱۳۹۹(۳آوریل ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7e477ed-30b3-4fb0-b67a-12a483c8b3d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات