728 x 90

آمریکا از رژیم ایران خواست تا انتقال سلاح به حوثی‌های یمن را متوقف کند

رابرت وود
رابرت وود

آسوشیتدپرس- سه‌شنبه(سه‌شنبه ۲۵اردیبهشت) - آمریکا از رژیم ایران می‌خواهد که انتقال سلاحهای «بی‌سابقه» به حوثی‌های یمن را برای حمله به کشتی‌ها متوقف کند
 آمریکا روز دوشنبه از رژیم ایران خواست تا انتقال «بی سابقه» تسلیحات خود را به شورشیان حوثی یمن متوقف کند اقدامی که مزدوران نیابتی رژیم را قادر می‌سازد تا «حملات بی‌پروا» به کشتی‌ها در دریای سرخ و جاهای دیگر را انجام دهند.

رابرت وود معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل، به شورای امنیت گفت که اگر می‌خواهد در راستای پایان دادن به جنگ داخلی در یمن پیشرفت کند، باید به‌طور دسته‌جمعی عمل کند تا «رژیم ایران را برای نقش بی‌ثبات‌کننده‌اش فراخواند و تأکید کند که نمی‌تواند پشت حوثی‌ها پنهان شود».
وی گفت شواهد گسترده‌یی وجود دارد که رژیم ایران با نقض تحریم‌های سازمان ملل، سلاحهای پیشرفته از جمله موشکهای بالستیک و کروز در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دهد.
وود گفت: «برای تأکید بر نگرانی شورا در مورد نقض مداوم تحریم تسلیحاتی، ما باید اقدامات بیشتری برای تقویت اجرا و جلوگیری از نقض کنندگان تحریم‌ها انجام دهیم»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02e908f9-c42a-41b6-bbc2-b7e204bb8d00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات