728 x 90

اعتصاب کارگران شرکت لادن بهشهر و شرکت فنی و مهندسی پدیده دوکوهه

اعتصاب کارگران شرکت لادن بهشهر
اعتصاب کارگران شرکت لادن بهشهر

امروز شنبه ۱شهریورماه، کارگران شرکت لادن بهشهر نسبت به وضعیت شغلی، دستمزد و بیمه خود از سوی مدیران این مجموعه اعتراض کردند.

کارگران شرکت صنعتی لادن بهشهر همانند سایر همکاران اعتصابی خود، خواهان قطع ید شرکت‌های پیمانکاری از این کارخانه هستند. آنها هم‌چنین نسبت به وضعیت شغلی، دستمزد و بیمه خود از سوی مدیران این مجموعه معترض هستند.

کارگران می‌گویند: این شرکت دو الی سه هزار نفر کارگر دارد که در دو شکل کارگر قراردادی و کارگر روزمزدی مشغول به کار هستند. اما شرکت‌های پیمانکاری، کارگران را به شکل روزمزدی به کار می‌گیرند و بنا به اقتضای وضعیت خودشان، به ازای هر روز به آنها دستمزد می‌پردازند. مثلا در چهار ماه اخیر بسیاری از کارگران، فقط چند روز توسط پیمانکار و به شکل روزمزد به کار گرفته شده‌اند.

یکی از این کارگران گفت: دریافتی من و چندین کارگر دیگر در سه ماه اخیر، هر ماه بین ۵۰۰هزار الی یک میلیون تومان بوده است.

یکی از مشکلات دیگر کارگران، مسأله بیمه آنان است. آنها می‌گویند که در هر ماه، فقط چند روز پیمانکار آنها را بیمه می‌کند.

قابل ذکر است، کارگران شرکت صنعتی لادن بهشهر، خواهان خلع ید شرکت‌های پیمانکاری از این کارخانه هستند و می‌گویند بهترین راه برای بهبود وضعیت شرکت، عقد قرارداد مستقیم بین کارگران و کارفرماست تا نقش دلالی و واسطه‌گری شرکت‌های پیمانکاری از بین برود.

اعتراض کارگران شرکت فنی و مهندسی پدیده دوکوهه

روز شنبه ۱شهریور ماه جمعی از کارگران شرکت فنی و مهندسی پدیده دوکوهه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها و همچنین سکوت مسئولان ذیربط استان خوزستان دست به تجمع زدند.

این کارگران علیرغم تهدید به اخراج از کار و قطع بیمه هایشان اعلام کردند در این شرایط نابسامان اقتصادی و افزایش روزافزون قیمت کالاها عدم پرداخت دستمزدها مشکلات زیادی برای آنها و بخصوص خانواده هایشان به وجود آوده است.

قابل ذکر است که ماهها حقوق کارگران شرکت فنی و مهندسی پدیده دو کوهه در استان طی سال های ۹۷ ، ۹۸ و۹۹ پرداخت نشده است.

کارگران معترض گفتند: تا رسیدن به کلیه معوقات مزدی خود دست باز اعتراض برنخواهند داشت.

(دوکوهه در شمال شرقی اندیمشک در استان خوزستان واقع است)

-اعتراض کارگران شرکت فنی و مهندسی پدیده دوکوهه

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ec26e59-096f-4e33-998e-6a0e7c24e6ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات