728 x 90

اعتصاب و اعتراض رانندگان اتوبوس‌های بوشهر، کارگران شرکتهای پتروپالایش، کارگران کشتارگاه ایلام و ...

رانندگان شرکتی اتوبوسرانی بوشهر
رانندگان شرکتی اتوبوسرانی بوشهر

اعتصاب رانندگان اتوبوس‌های بوشهر

در پی اعتصاب رانندگان شرکتی اتوبوسرانی بوشهر شنبه ۳آبان مبنی بر پرداخت نشدن حقوق آنها، فعالیت اتوبوس‌ها متوقف شده است.

رانندگان معترض گفتند، تاکنون چندین بار با خواست پرداخت معوقاتشان مقابل نهادهای مختلف رژیم دست به تجمع و اعتراض زده‌اند ولی هر بار با دادن وعده و وعید مقامات به تجمع خود خاتمه داده بودند.

قابل ذکر است، طی یک ماه گذشته مسئولان رژیم در شهرداری وعده داده بودند چند روز دیگر کلیه مطالبات آنها پرداخت می‌شود ولی به‌رغم گذشت چندین روز از شروع آبانماه هیچیک از وعده‌های رانندگان محقق نشده است.

ادامه اعتصاب کارگران شرکتهای پتروپالایش

روز یکشنبه ۴ آبانماه، کارگران پایپینگ و جوشکاری نفت در شرکتهای پتروپالایش فازهای ۱۳ و ۱۴ و بندر صادراتی تنبک برای چندمین روز متوالی در اعتراض به سطح نازل دستمزدهای خود دست از کار کشیدند.

این کارگران که بیش از یک هفته است دست به اعتصاب زده و محل کارشان را ترک کرده‌اند، علاوه بر سطح نازل دستمزدها، نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چارچوب مقابله با بیماری کووید ۱۹ و هم‌چنین عدم تحقق وعده‌های مقامات در خصوص پرداخت مطالباشان اعتراض دارند.

قابل ذکر است، در جریان این اعتصاب، پیمانکاران تاکنون چندین بار از ترس گسترش اعتراض کارگران با وعده و وعید کارگران را به خاتمه اعتصاب فراخوانده‌اند. اما کارگران اعلام کرده‌اند دیگر به این وعده‌ها اعتمادی ندارند و تا رسیدن به خواسته‌هایشان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

تجمع اعتراضی کارگران کشتارگاه مرغ مانشت ایلام

روز یکشنبه ۴ آبانماه، شماری از کارگران کشتارگاه مرغ مانشت در استان ایلام در اعتراض به تعطیلی کارخانه و بیکاری ۸۸ کارگر آن دست به تجمع زدند.

یکی از معترضین گفت، واحد کشتارگاهی مرغ مانشت در استان ایلام به بهانه آنچه مشکلات ناشی از قیمت‌گذاری مرغ و افزایش مالیات عنوان میشود، تعطیل شده و ۸۸کارگر این کشتارگاه برای دریافت مقری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند و در حال حاضر مرغی از این کشتارگاه عرضه نمی‌شود و مرغ ایلام از استانهای همجوار تامین می‌شود.

کارگران معترض این کشتارگاه که خواهان بازگشایی دوباره این واحد هستند در خاتمه تصریح کردند: تنها منبع درآمدی و اشتغال دستکم ۸۸کارگر به‌صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این واحد است.

تجمع اعتراضی پذیرفته‌شدگان آزمون عملی آتش‌نشانی بجنورد

روز شنبه ۳ آبانماه، شماری از پذیرفته شدگان آزمون عملی آتش نشانی بجنورد نسبت به بلاتکلیفی شغلی و بیتوجهی مسئولان رژیم در استان، مقابل استانداری خراسان شمالی تجمع اعتراضی برپا کردند.

یکی از معترضان گفت، مهر ماه سال گذشته ۵۵دواطلب در آزمون عملی سازمان آتش نشانی بجنورد قبول شدند، اما پس از مدتی به بهانه های مختلف این آزمون ابطال شد و قرار است که آزمون عملی جدید برگزار شود ولی تاکنون استانداری خراسان شمالی درباره تاریخ آزمون هیچ زمانی را اعلام نکرده است و آنها کماکان در بلاتکلیفی به سر می برند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df045cce-b76c-4ca6-abb5-c642e7adb593"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات