728 x 90

متوقف شدن عملیات جستجوی نجات بازماندگان احتمالی زیردریایی آرژانتینی

متوقف شدن عملیات جستجوی زیردریایی آرژانتینی
متوقف شدن عملیات جستجوی زیردریایی آرژانتینی
سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین 10آذر 96 اعلام کرد که جستجو برای یافتن بازماندگان احتمالی زیردریایی مفقود شده آرژانتینی متوقف می‌شود ولی احتمالاْ از این مرحله به بعد جستجو برای یافتن دلایل این حادثه در ۹۰۰متری عمق اقیانوس ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که دیگر امیدی به زنده ماندن سرنشینان زیردریایی باقی نمانده است این حادثه را بسیار دردناک توصیف کرد.

زیردریایی سن خوان دو هفته پیش در در دریای اتلانتیک ناپدید شد و عملیات جستجو برای امدادرسانی تا پایان روز پنجشنبه ادامه یافت.

آخرین پیام ارسال شده توسط زیردریایی سن خوان روز چهارشنبه ۱۵نوامبر (۲۴آبان) تنها چند ساعت پیش از قطع تماس این زیردریایی با پایگاه خود دریافت شده بود.

بر اساس نظر کارشناسان، زیردریایی سن خوان در ۴۵۰کیلومتری سواحل آرژانتین دچار مشکل اتصال سیم های برق و آتش‌سوزی شده است. شواهد موجود احتمال وقوع انفجار ناشی از این نقص را تقویت می‌کند، انفجاری که روز پانزدهم نوامبر نزدیک به ساعت دو بعدازظهر به وقت… . توسط دستگاههای هیدرواگوستیک ویژۀ ثبت فعالیتهای هسته‌یی تشخیص داده شده است.

فرمانده زیردریایی مفقودشده ساعت ده و نیم صبح همان روز در پیامی اطلاع داده بود که مشکل فنی حل شده و آنها حرکت خود را به سمت پایگاهشان ادامه می‌دهند. این زیر دریایی به دستور مرکز فرماندهی، پس از نفوذ آب از طریق دریچه به داخل آن، عازم بازگشت به پایگاه دریایی مار دل پلاتا بود.

خانواده قربانیان از توقف عملیات امداد و شیوه اطلاع‌رسانی دولت ناراضی هستند و می‌گویند خبر پایان عملیات نجات را از تلویزیون دریافت کرده‌اند. خانواده ۴۴سرنشین زیردریایی هنوز با امید به‌وقوع یک معجزه دست به دعا برده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c1fbbde-08f6-4262-a45a-fd492aef5fa0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات