728 x 90

اعتراض و اعتصاب در شهرهای تهران، اهواز و گرگان

تجمع کارکنان بیمه کشاورزی مقابل مجلس ارتجاع - ۶ خرداد ۹۷
تجمع کارکنان بیمه کشاورزی مقابل مجلس ارتجاع - ۶ خرداد ۹۷

صبح امروز یکشنبه ۶خرداد۹۷جمعی از معلمان حق‌التدریسی با حضور در مقابل مجلس ارتجاع خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

صبح امروز همچنین جمعی از کارکنان بیمه کشاورزی با تجمع در مقابل مجلس به وضعیت نابسامان معیشتی اعتراض کردند.

در اهواز بازنشستگان فولاد خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات عقب‌افتاده در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی این شهر تجمع کردند.

در گرگان سیب‌زمینی‌کاران در اعتراض به نرخ بسیار پایین خرید محصولاتشان در میدان بار این شهر تجمع کردند.

صبح امروز همچنین جمعی از معلمان حق‌التدریسی و جمعی از کارکنان بیمه کشاورزی در مقابل مجلس ارتجاع تجمع کردند

 

حمایت سایر اقشار از اعتصاب رانندگان کامیون

مینی‌بوس‌داران یزدی در اعتراض به گرانی و در حمایت از کامیونداران اعتصابی در مقابل سازمان حمل‌‌ و نقل بار و مسافر شهرداری یزد، دست از کار کشیده و در این شهر تجمع برپا کردند.

روز یکشنبه همچنین رانندگان و کامیونداران اعتصابی در یزد تجمع اعتراضی برگزار کردند. یکی از رانندگان اعتصابی کفن پوشیده بود

 

پیامدهای اعتصاب کامیونداران

امروز یکشنبه کارخانه سیمان خاش در ا ستان سیستان و بلوچستان تعطیل شد. این کارخانه به‌دنبال اعتصاب سراسری رانندگان حمل و نقل پایانه بار شهرستان خاش به تعطیلی کشیده شد.

گزارش دریافتی از شهرهای مختلف حاکی است مشکل کمبود بنزین به خاطر اعتصاب رانندگان حاد است و باعث خشم و نارضایتی مردم شده است

 

تهدیدهای رژیم آخوندی علیه کامیونداران اعتصابی

شب گذشته اطلاعات آخوندی در شهرهای مختلف با رهبران سندیکاهای کامیونداران تماس گرفته و آنها را برای صبح روز یکشنبه ششم خرداد احضار کرده‌اند.

اطلاعات آخوندی، با تهدید و ارعاب از احضار شدگان خواسته تا در فضای مجازی اعلام پایان اعتصاب کنند. آنها هنوز زیر بار نرفته‌اند.

روز پنجشنبه ۵خرداد رژیم آخوندی برای درهم شکستن اعتصاب با صدور ابلاغیه‌یی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اصفهان، رانندگان را تهدید کرد که در صورت ادامه اعتصاب از ناوگان حمل‌‌ و نقل فرآورده‌های نفتی اخراج و کسان دیگری را جایگزین خواهند کرد. اما رانندگان به این تهدیدها وقعی ننهاده و به اعتصاب خود ادامه دادند. عوامل گارد ضدشورش و دیگر نیروی‌های سرکوبگر رانندگان سوخت‌رسان را برای سوخت‌زدن مورد تهدید قرار دادند. آنها پلاک کامیونهای رانندگانی را که حاضر به سوخت زدن نبودند می‌کندند و دفترچه پالایشگاهی آنها را ضبط می‌کردند.

نیروهای سرکوبگر انتظامی در اسلام‌آباد غرب و محور بندرعباس – سیرجان، و همچنین در ملکان در آذربایجان شرفی رانندگان اعتصابی خودروهای سنگین را مورد ضرب ‌و شتم و تهدید قرار دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3deb0fa-1fe7-406f-b9d5-fd27990af032"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات