728 x 90

اظهارات وقیحانه سخنگوی قضاییه خامنه‌ای درباره شکنجه در اوین: در تمام زندانهای جهان چنین صحنه‌هایی هست

ذبیح‌الله خدائیان سخنگوی قضاییه رژیم
ذبیح‌الله خدائیان سخنگوی قضاییه رژیم

سخنگوی قوه قضاییه خامنه‌ای پس از فضیحت انتشار تصاویر گوشه‌یی از جنایات در زندان اوین روز ۹شهریور گفت: صحنه‌هایی که از زندان اوین دیده شده در زندانهای دیگر جهان هم هست.
ذبیح الله خداییان در اولین نشست خبری خود به‌عنوان سخنگوی قوه قضاییه جلادان گفت: شغل زندانبانی یکی از سخت‌ترین و دشوارترین مشاغل در جهان است و "ممکن است در سازمان زندانها افرادی مرتکب تخلف شوند". این دژخیم افزود: "در تمام زندانهای جهان چنین صحنه‌هایی هستند".

وی برای ماستمالی این فضیحت و در بردن خامنه‌ای و رئیسی جلاد اعلام کرد: « نباید تخلف چند سرباز وظیفه یا کارمند متخلف سازمان زندان‌ها را به پای همه کارکنان این سازمان بنویسیم. صحنه‌هایی که در فیلمهای منتشره مشاهده می‌شود مغایر قانون بود و به هیچ‌وجه قابل‌قبول و قابل توجیه نیست».

سخنگوی قوه قضاییه خامنه‌ای در ادامه افزود: قوه قضاییه دادستان کل کشور را مسئول و مأمور کرده ‍ است تا موضوع را پیگیری و نسبت به شناسایی "مباشرین و مقصرین" اقدام کند.
وی افزود: قوه قضاییه اکیپی را مأمور کرده و سه روز در اوین بوده و بر همین اساس شش نفر شناسایی شدند که چهار نفرشان به دادسرای نظامی و دو نفر به دادسرای انقلاب معرفی شدند.


اعمال شکنجه در زندانهای رژیم آخوندی توسط نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل تأیید شده است. علاوه بر آن بارها افرادی که در زندانهای ایران از جمله زندان اوین در بازداشت بوده و هستند اعمال شکنجه و اذیت و آزار زندانیان را تأیید کردند.
برزان محمدی از فعالان مدنی محبوس در زندان مریوان به‌دنبال انتشار تصاویر از داخل زندان اوین و رفتارهای خشونت‌بار زندانبانان با زندانیان واکنش نشان داده و در نامه‌یی می‌نویسد: «این روند هنوز هم ادامه دارد و کسی هم جوابگو نبوده، نیست و نخواهد بود».
در قسمتی از این نامه نوشته شده برخوردها و زیرپا گذاشتن حقوق زندانیان موضوعی نیست که تازگی داشته باشد. این زندانی محبوس در زندان مریوان در ادامه نامه خود نوشته است: «زنان و مردان مبارز راه آزادی ۴۳سال است که در زندانهای سراسر کشور، به‌صورت طولانی‌مدت در سلول‌های انفرادی و یا طی بازجوییها و اعترافات اجباری، با انواع آزار و اذیت و شکنجه‌های مختلف جسمی، روانی، جنسی و رفتارهای زشت و ناپسند توسط مأموران جمهوری اسلامی روبه‌رو شده‌اند، این روند هنوز هم ادامه دارد و کسی هم جوابگو نبوده، نیست و نخواهد بود».
برزان محمدی در ادامه نامه خود پرسیده است "چرا تا قبل از پخش تصاویر زندان اوین هیچ عکس‌العملی نشان نداده بودند؟"

در بخش دیگری از این نامه به پرونده‌هایی چون قتل علیرضا شیرمحمدعلی در زندان، شکنجه سهیل عربی و آزار و اذیت مادرش فرنگیس مظلوم، شکنجه و قتل ستار بهشتی، شکنجه حسین سرلک و بهنام محجوبی و دهها زندانی دیگر اشاره شده و آمده است که مسئولان عوامل شکنجه و آزار و اذیت زندانیان در برخی موارد مسئولیتهای بالاتری دریافت کرده‌اند.

برزان محمدی خردادماه با رأی دادگاه به اتهام توهین به خامنه‌ای و تبلیغ علیه نظام به ۲۲ماه و ۱۷روز حبس تعزیری محکوم شده و در زندان مریوان محبوس است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2970739-7c5b-47f1-8a3b-383bbca4e886"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات