728 x 90

اذعان پاسدار محمد حسین باقری به تسلیح مزدوران حوثی در یمن

شلیک موشک - عکس از آرشیو
شلیک موشک - عکس از آرشیو

پاسدار باقری امروز ۲مهر ۹۸ طی سخنانی در مجلس ارتجاع به تسلیح نیروهای مزدور حوثی در یمن اذعان کرد.

وی گفت:‌ «اگر مردم یمن با دست خالی چهار و نیم سال در مقابل تجاوز وحشیانه عربستان و امارات ایستادگی کردند... امروز به جایی رسیدند که از رزمنده‌ای که حتی یک تفنگ ساده برای نبرد نداشت به سلاحهایی دست پیدا کرده که هواپیماهای راهبردی دشمنانش را ساقط می‌کند در هزار کیلومتری مرزهایش مراکز نفتی دشمنش را مورد اصابت قرار می‌دهد...»

شایان ذکر است که شب گذشته علاوه بر آمریکا کشورهای فرانسه، انگلستان و آلمان نیز رژیم آخوندی را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان معرفی کردند.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز ۲مهر از بیانیه مشترک سه کشور بزرگ اروپایی استقبال کرد. وی در حساب توئیتری خود نوشت: آمریکا از دوستان نزدیکمان انگلستان، فرانسه و آلمان به‌خاطر این‌که تصریح کردند رژیم ایران مسئول اصلی اقدام جنگی علیه عربستان سعودی است قدردانی می‌کند.

این امر دیپلماسی و آرمان صلح را تقویت می‌کند. ما از همه کشورها می‌خواهیم که به محکومیت اعمال رژیم ایران بپیوندند.

 

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در نیویورک گفت: حمله به تأسیسات نفتی آرامکو نقطه عطفی در منطقه است و این یک لحظه خطرناک برای همه جهان است. این اتفاق زمانی رخ داد که همه فکر می‌کردیم فرصتی برای مذاکرات به‌وجود آمده است.

این وضعیت، اوضاع را در منطقه وخیم‌تر و فضای گفتگوها را محدودتر کرده است.

وزیر خارجه فرانسه بار دیگر ادعای شبه‌نظامیان وابسته به رژیم در یمن، در پذیرش مسئولیت حمله به تأسیسات نفتی عربستان را بی‌اعتبار دانست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d39ef6b3-4c79-40a8-9e78-e35a7eb144cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات