728 x 90

اجلاس جهانی ماه آینده در لهستان و واکنشهای رژیم آخوندی

اجلاس جهانی به میزبانی آمریکا و لهستان
اجلاس جهانی به میزبانی آمریکا و لهستان

اجماع جهانی برای اقدام علیه رژیم در لهستان موجی از واکنشهای هسیتریک و هراس‌آلود در نظام آخوندی برانگیخت.

به‌دنبال اعلام مشترک آمریکا و لهستان برای برگزاری نشستی در ۲۴ و ۲۵بهمن ۹۷ در ورشو پایتخت لهستان، تلویزیون حکومتی صبح ۲۲دی ۹۷ در بخشهای مختلف خبری اظهارات سراسیمه ظریف وزیر خارجه روحانی را پخش کرد: «وزیر امور خارجه تلاش آمریکا برای برگزاری نشستی علیه ایران را سیرک ضدایرانی ناامیدکننده توصیف کرد. ظریف با انتقاد از همراهی لهستان با دولت آمریکا افزود در حالی که ایران در زمان جنگ جهانی دوم لهستانی‌ها را نجات داد این کشور حالا میزبان سیرک ضدایرانی ناامیدکننده است».

پاسدار شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت آخوندی که بر عکس ظریف می‌خواست زهر «ناامیدکننده» این اجلاس را برای حفظ روحیهٔ نیروهای مایوس مثل ظریف بگیرد در یک جلسهٔ ترحیم گفت: «آدمی که می‌گوید تحریم با حداکثر فشار، وقتی به «سمینار» و «کنگره» می‌رسد، مفهومش این است که قافیه را باخته است».(خبرگزاری ایلنا ۲۲دی ۹۷)

فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع نیز در اظهاراتی ضدو‌نقیض از یک سو اجلاس لهستان را «جنگ روانی» توصیف کرد که «می‌تواند به عرصهٔ شکست آمریکا تبدیل شود» و از سوی دیگر خواستار «برخورد قاطع» با لهستان شد. وی در توضیح معنی «برخورد قاطع با لهستان» گفت: «چیزی فراتر از گلایه ساده».(خبرگزاری ایسنا ۲۲دی ۹۷)

سایت عصر ایران ۲۲دی ۹۷با ابراز نگرانی نوشت:« آماده شدن یک کشور تقریباً مهم و پرجمعیت اتحادیه اروپا برای میزبانی از یک کنفرانس ضدایرانی در حالی که هنوز ظاهراً اروپایی‌ها درباره کشور میزبان سازو کار مراودات اقتصادی با ایران(SPV) به تفاهم نرسیده‌اند، در نوع خود جالب توجه است».

این سایت وابسته به باند روحانی با اشاره به بن‌بست حاکمیت در انزوای فزایندهٔ جهانی نوشته‌ است: «دولتمردان جمهوری اسلامی نیز در واکنش به خبر برگزاری کنفرانس لهستان در ماه آینده موضوع را تنها از زاویه روابط دوجانبه بین نظام و لهستان از سویی و روابط خصمانه واشنگتن – تهران دیدند و سعی نکردند موضوع را اروپایی- جمهوری اسلامی کنند؛ آن هم در شرایطی که تحریم‌های جدیدی از سوی اتحادیه اروپا علیه دستگاه اطلاعاتی نظام تصویب شده».

این اجماع جهانی علیه حکومت آخوندی به فاصله گذشت مدت کوتاهی از اقدام اتحادیه اروپا در زمینه لیست‌گذاری یک نهاد وزارت اطلاعات و ۲تن از مهره‌های آن صورت می‌گیرد.

نظام منفور آخوندی در شرایط کنونی هم در زمینه داخلی و هم در زمینه روابط بین‌المللی‌اش در وضعیت بسیار دشوار، ضعیف و شکننده‌ای قرار گرفته است، تا جایی که هم در داخل از طرف مردم معترض و کانونهای شورشی توسری می‌خورد و ضربه دریافت می‌کند و هم این‌که در ظرف یک ساله گذشته در معرض ضربات پی‌درپی از خارج قرار گرفته است.

موقعیت دشوار و فلاکت‌بار حاکمیت آخوندی در روابط بین‌المللی به‌گونه‌ای است که بسیاری از کشورها که با هم اختلاف‌نظر دارند، در شرایط کنونی اختلاف‌نظرها را برطرف کرده و یا کنار می‌گذارند تا در صفی یک‌پارچه علیه رژیم اقدام کنند.

بی‌دلیل نیست که وزیر خارجه آمریکا در قاهره اعلام کرد برای مقابله با «تهران» (نظام آخوندی) دشمنی‌های دیرینه کنار گذاشته شود.(تلویزیون حکومتی ۲۲دی ۹۷)

البته اجماع جهانی علیه تروریسم و سیاست‌های مداخله‌جویانه رژیم در منطقه بدون حساب و کتاب و بدون منطق مشخصی و یک‌شبه یا یک‌روزه حاصل نشده است.

پیش از این بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی کشورهای منطقه سیاست مدارا و مماشات با رژیم را اتخاذ کرده بودند و دنبال منافع آنی خود بودند.

اما در روزگاران سیاست مماشات و مدارا از طرف جامعه جهانی، این تنها مقاومت ایران بود که با افشای برنامه‌های اتمی، برنامه‌های موشکی و اقدامات مداخله‌جویانه رژیم در منطقه آن‌قدر ایستادگی کرد تا این‌که سرانجام سیاست مدارا و مماشات شکست خورد.

این اقدامات مقاومت ایران برای مقامات و مهره‌های حکومتی آن‌چنان برجسته است که در این روزها بسیاری از آنها سیاست قاطع بعضی از کشورهای بزرگ و بعضی از کشورهای اروپایی علیه نظام را متأثر از فعالیتها و اقدامات مقاومت ایران می‌دانند.

به نظر می‌رسد که آنها در این اظهارنظرها بی‌راهه نرفته و بی راهه‌نمی‌روند، زیرا آنها بیش از هر کس دیگری به نقش مقاومت ایران در زمینه افشای سیاست غارت و سرکوب رژیم در داخل کشور و افشای پروژه‌های ضدملی برنامه اتمی، برنامه موشکی و سیاست صدور ارتجاع و تروریسم آن در سطح جهانی و منطقه‌ای واقف هستند.

تاثیر‌گذاری فعالیت‌های مقاومت ایران در ایجاد سیاست قاطعیت در برابر نظام آخوندی در جامعه جهانی و اتحادیه اروپا طوری است که پیش از این نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع، در زمینه برگزاری گردهمایی سالانه مقاومت در پاریس خواستار «لزوم ورود دستگاه دیپلماسی ایران به موضوع همراهی اروپایی‌ها با مجاهدین»‌ شد و در این زمینه گفت: «منافقین با نشست آتی خود درصدد خدشه‌دار کردن مناسبات ایران و اروپا هستند، این گروهک‌ها در تلاشند تا تمام مناسبات مصالمت‌آمیز بین ایران و اروپا از بین رود، نشست آتی هم با هدف تاثیرگذاری بر رفتار اروپایی‌ها برگزار می‌شود، به‌ویژه در شرایط کنونی که مذاکرات برجامی بین ایران و اروپا در حال انجام است».(خبرگزاری مجلس ۲۱خرداد ۹۷)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd835700-21d2-4b44-9d64-e6f9e639cab7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات