728 x 90

آیا نگرانی ولایت‌ فقیه واقعی است؟

سران ولایت فقیه باید از فقر مردم بترسند
سران ولایت فقیه باید از فقر مردم بترسند

خوشبختانه امروزه با گسترش امکانات ارتباطی مردم این امکان را پیدا کرده‌اند که در مورد همهٔ مشکلات، خبررسانی  کنند. اما چرا این رشد و پیشرفت برای رژیم آخوندی به‌جای خوشحالی نگرانی عمیق ایجاد می‌کند. اخیراً یدالله موحد، رئیس‌کل به‌اصطلاح دادگستری استان کرمان، از همین تسهیل ارتباطات و از فضای مجازی ابراز وحشت کرده و ترس حکومت را از خیزش‌های اجتماعی نشان داده است. او گفته است:‌ «بستر بسیاری از اغتشاشات و اخلال‌گری‌های دیماه سال ۹۶، فضای مجازی بود». او در حالی که قیام مردم در سال ۹۶ را اغتشاش می‌خواند، به‌خوبی بیان کرد که نگرانی از گسترش ارتباطات به قیام ربط دارد. همچنین از خلال این گفته معلوم می‌شود که نگرانی‌ از قیام در حکومت ولایت‌ فقیه هر روز بیشتر می‌شود. ولی آیا می‌توان پیش‌بینی کرد که قیام ایران در آینده حتمی است؟ اگر این‌طور باشد نگرانی ولایت‌ فقیه واقعی است.

ببینیم نگاهی به اخبار همین روزها چه می‌گوید:

 

کارگر و کارخانه بلاتکلیف!

هم کارگران کارخانه «کنتورسازی» قزوین و هم خود کارخانه بلاتکلیف است. کارگران کنتورسازی صبح یکشنبه ۱۰شهریور به وضعیت شغلی خود اعتراض کردند. یکی از کارگران گفت: «از اول مرداد بعد از ممنوعیت ورود حدود ۲۰۰کارگر کارخانه کنتورسازی ایران به کارخانه، هم‌چنان بلاتکلیفیم.

 

به مالباختگان آذویکو جواب نمی‌دهند

خودروسازی آذربایجان، آذویکو، به خریداران ۴۰۰۰خودرو که یک سال از تحویل‌دهی و ثبت آنها می‌گذرد هیچ پاسخی نمی‌دهند.

این غارت‌شدگان هم روز ۳شهریور و هم روز ۱۰شهریور هم در اعتراض به گرانی قیمت‌های اعلام شده و تحویل ندادن خودرو و برآورده نشدن مطالبات‌شان تجمع کرده بودند.

 

بازی‌کردن با جان کودکان

۶۰درصد مدارس گرمسار تخریبی است - ۹شهریور رئیس آموزش و پرورش گرمسار با اشاره به ۶۰درصد مدارس تخریبی گرمسار گفت: «عمر مدارس تخریبی بالای ۴۰سال است که این آمار در گرمسار از سایر شهرستانهای استان سمنان بالاتر است».

۶۷۰مدرسه مخروبه در هرمزگان - مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان هم در ابتدای سال تحصیلی به مدارس مخروبه و ناامن با صفت شیک «غیراستاندارد» اشاره کرده و گفت: «اکنون ۶۷۰مدرسه غیراستاندارد در استان وجود دارد که از این شمار ۲۲۰مدرسه به‌صورت کامل تخریبی هستند». معلوم است که رژیم به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند در فرصت کوتاهی که تا تشکیل کلاسها هست، این مدارس را از نو بسازد بنابراین معلوم است که دانش‌آموزان در خطر ریزش کلاسها به مدرسه می‌روند و این بازی‌کردن با جان فرزندان مردم است.

 

سبد خانواده ۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان!

بر اساس برآوردهای بانک مرکزی از هزینه خانوارهای شهری در سال ۹۶، متوسط هزینه ناخالص یک خانواده در پایتخت ماهانه ۵میلیون و ۷۰۰هزار تومان بوده که با لحاظ نرخ تورم ۲۶/۹درصدی در سال ۹۷، این هزینه در تهران به ۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان می‌رسد.

وقتی هزینه زندگی در تهران و دستمزد یک حداقل‌بگیر ماهی یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان است، این قشر ضعیف چگونه از پس هزینه‌های بالای زندگی برمی‌آیند؟ پاسخ این است: سفره‌شان خالی و خالی‌تر می‌شود.

 

تا می‌توانند عوارض می‌گیرند

روزنامهٔ حکومتی آرمان در مطلبی به‌نام افق هشداردهندهٔ اقتصاد نوشته: «منابع تأمین کننده درآمد کشور شامل:

۱-صادرات نفت از رقم یک‌ونیم میلیون بشکه در روز به ۱۰۰هزار بشکه رسیده است و عملاً این ردیف درآمدی در بودجه صفر است.

۲-کسب‌وکار کم‌رونق شده و آنهایی هم که مالیات می‌دادند درآمدی ندارند... ولی به‌دلیل آن‌که درآمدها تأمین نمی‌گردد، به‌طور اجبار دولت از طریق چاپ اسکناس درصدد تأمین حداقل‌هاست».

این وضعیت حکومت آخوندی بدون توجه به فشاری که بر مردم وارد می‌آورد از آنها مالیات و عوارض می‌گیرد. و پیاپی سطح این عوارض را بالاتر می‌برد برای نمونه عوارض آزادراه چالوس-مرزن‌آباد برای دومین بار در کمتر از یک‌سال افزایش یافت!

 

۲۵هزار باغ ـ ویلا در حریم مشهد

اخیراً اعلام شد که بیش از ۲۵هزار باغ ـ ویلای غیرمجاز در حریم مشهد ساخته شده است.

در یک طرف میلیونها نفر به ۱۱میلیون حاشیه‌نشین افزوده می‌شوند و ۳۴هزار روستا به‌خاطر فقر از سکنه خالی می‌شوند و در سمت دیگر ویلاها در لواسان و گیلان و نقاط خوش آب‌وهوای کشور مثل مشهد پیاپی بالا می‌رود. در حالی که بیشتر مردم زیر خط فقر هستند و کارگر ۶پله زیر خط فقر زندگی می‌کند و تازه حقوقش را هم نمی‌دهند، این‌همه ثروت برای ویلاسازی از کجا آمده؟ باغ ـ ویلاهای غیرمجاز لواسان را دیدیم که متعلق به سران حکومت مثل شمخانی و لاریجانی و غیره است. روزی هم مشخص می‌شود که این ویلاها به بستگان دیگر حکومتی‌ها تعلق دارد.

 

نقدینگی در ایران: ۲هزار تریلیون تومان!

بانک مرکزی ایران در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود از اوجگیری نقدینگی کشور به یک‌هزار و ۹۸۰تریلیون تومان در ماه خرداد خبر داده است که نسبت به خرداد پارسال ۲۵درصد افزایش نشان می‌دهد.

تازه‌ترین گزارش ماهانه بانک مرکزی همچنین نشان می‌دهد که بدهی بخش دولتی به بانکها به ۳۴۸تریلیون تومان رسیده که نسبت به خرداد ۹۷ حدود ۲۶درصد افزایش یافته است.

نمونه‌ها و خبرهای مشکلات و مسایل مردم پایان ندارد. البته پایان دارد و آن با همبستگی و پیوند با مقاومت ایران و با ارادهٔ تغییر، شدنی است. و این همان نگرانی ولایت‌ فقیه است که واقعی به‌نظر می‌رسد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8803bfd7-f192-4e1f-81a6-352d7e4e9327"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات