728 x 90

درگذشت خواهر مجاهد بهناز مجلل در آلبانی

خواهر مجاهد بهناز مجلل
خواهر مجاهد بهناز مجلل

یکشنبه ۲۴آذر ۹۸ خواهر مجاهد بهناز مجلل از اعضاء شورای مرکزی مجاهدین به‌دنبال یک بیماری طولانی در بیمارستان در آلبانی درگذشت.

مجاهد صدیق بهناز مجلل متولد سال ۱۳۲۸ در تهران، لیسانسیه علوم تربیتی، دارای ۳۲سال سابقهٔ حرفه‌یی تشکیلاتی، و از رزم‌آوران اولیه ارتش‌ آزادیبخش ملی بود. او پس از تأسیس ارتش در سال ۱۳۶۶ از آمریکا و زندگی راحتی که در آنجا داشت به اشرف و منطقهٔ مرزی شتافت و در پی آن ۳۲سال در همهٔ سختی‌ها آزمایش داد. از این پیش‌تر او در دیماه سال ۱۳۶۶ در اعتراض به بی‌عدالتی و توطئه علیه جان پناهندگان و تبعید آنها به گابن در اعتصاب‌غذای مجاهدین شرکت کرده بود.

این مجاهد قهرمان در سلسله عملیات ارتش‌ آزادی و در پایداری پرشکوه ۱۴ساله در اشرف و لیبرتی آزمایش پیروزمند نبرد و ایستادگی داد.

او در اسفند ۱۳۹۳ در لیبرتی با تأکید بر عهد و پیمان خود برای حضور در یکانهای فدایی ارتش آزادیبخش نوشت:

«سوگند می‌خورم تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خونم در چارچوب یکان ۳۱۳ فدایی در لیبرتی با وفاداری به آرمانهای ایدئولوژیکی و خط مشی مبارزاتی و ضوابط تشکیلاتی مجاهدین، جنگاور و مسئولیت‌پذیر و استوار باقی بمانم».

بهناز قهرمان همواره و در همه سختیها شکرگزار نعمت راه یافتگی بود. خصیصه‌ای که در تمام دستوشته‌هایی که از او باقی است موج می‌زند. از جمله در نقشه‌ مسیر در سال ۱۳۹۶ خود نوشت:

«خدایا ما را و من را شایسته‌ی این همه نعمت که به ما ارزانی داشتی بفرما و ما را در پیمودن این راه که راه خوشنودی توست و برای نجات خلق تو در زیر ستم و ظلم عصیانگران زمانه یعنی آل خمینی است نصرت نما و کمکمان کن تا به یاری تو بتوانیم «مسعود و مریم» را به خلقمان که اسیر جنایتکاران شده برسانیم. و در پرتو هدایت آنها به این همه درد و رنج و ظلم و جور خاتمه دهیم.»

 

خواهر مجاهد بهناز مجلل در آخرین تجدید عهد خود با علی علیه‌السلام در خرداد ۱۳۹۸ نوشت:

«شب قدر برای مجاهدین شب تجدید عهد و پیمانهاست و در قدر امسال که بیشتر از هر سال دیگر سرنگونی رژیم ضدبشر آخوندی در چشم‌انداز است.... خدایا در این شب قدر از تو درخواست دارم که قلب و روحم را از ایمان به خودت سرشار کنی و بر توانم بیفزایی تا هر چه استوارتر در مسیر خواسته‌های تو قدم بردارم و همواره در مسیر تکاملی و صراط مستقیم تو قرار داشته باشم».

 

خانم مریم رجوی با ستایش از جایگاه والای خواهر مجاهد بهناز مجلل و آزمایش درخشان ۳۲ساله او در همهٔ سختیها، درگذشت این زن انقلابی و پاکباز مجاهد خلق را به همرزمان او و به فرزندش در اشرف ۳ تسلیت گفت و او را از مظاهر و سرمایه‌های دوران پایداری و الگوهای زن رزمنده در تاریخ معاصر ایران در مصاف با فاشیسم دینی توصیف کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c86b728-051e-49eb-8bf3-91f5e7de093e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات