728 x 90

آسوشیتدپرس: مقامات آمریکا و افغانی گفتند حداقل ۷۲نفر در حمله به فرودگاه کشته شدند

انفجار در کابل
انفجار در کابل

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز ۴شهریور در گزارشی از وقوع دو انفجار تروریستی در افغانستان نوشت: دو بمبگذار انتحاری و افراد مسلح روز پنجشنبه به جمعیت افغانها که به فرودگاه کابل هجوم آورده بودند حمله کردند. مقامات افغان و آمریکایی گفتند که در این حملات دست کم ۶۰ افغان و ۱۲سرباز آمریکایی کشته شدند.

آسوشیتدپرس افزود: با وقوع این انفجارها در روزهای حمل و نقل هوایی برای کسانی که از روی کار آمدن طالبان از کشور خارج می‌شدند، صحنه ناامیدی را به صحنه وحشت تبدیل کرد.
به گفته ۲مقام آمریکایی، کشته‌شدگان شامل ۱۱تفنگدار دریایی و یک پزشک نیروی دریایی است. آنها گفتند که ۱۲سرباز دیگر زخمی شده‌اند و هشدار دادند که ممکن است تلفات افزایش یابد... .
ژنرال آمریکایی ناظر بر تخلیه وعده داد که ایالات متحده به‌دنبال عاملان بمب‌گذاریها خواهد بود.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: ژنرال مک کنزی گفت که حملات مانع از خروج آمریکایی‌ها و سایرین از افغانستان نمی‌شود و پروازها به خارج ادامه دارد. او گفت که امنیت زیادی در فرودگاه وجود دارد و از مسیرهای متناوب برای ورود افرادی که می‌خواهند خارج شوند استفاده می‌شود.
مک کنزی گفت که ۱۵سرباز دیگر زخمی شدند. مقامات هشدار داده‌اند که ممکن است تلفات افزایش یابد. یک مقام افغان گفت که بیش از ۱۴۰ افغان زخمی شده‌اند.

رهبر اکثریت سنای آمریکا حمله کابل را محکوم کرد / درخواست جمهوریخواهان از نانسی پلوسی برای دادن فراخوان به جلسه کنگره

خبرگزاری آسوشیتدپرس، در گزارشی دیگر از انفجار در افغانستان نوشت: چاک شومر رهبر اکثریت سنای آمریکا گفت کسانی که مسئول حمله روز پنجشنبه در کابل بودند «پیگیری و در برابر عدالت قرار خواهند گرفت»...

در همین اثنا رهبر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا از نانسی پلوسی سخنگوی مجلس خواست که کنگره را برای بازگشت به جلسه فرا بخواند تا قانونگذاران بتوانند قانونی را بررسی کنند که موعد عقب‌نشینی در ۳۱اوت را تا زمانیکه همه آمریکاییان از افغانستان خارج شوند منع کند.

نماینده کوین مک کارتی از کالیفرنیا گفت: «اکنون زمان آن است که کنگره برای نجات جانها به‌سرعت عمل کند».

بازگشت به اجلاس کنگره قبل از مهلت مزبور بسیار نامحتمل است. دمکراتهای هم‌پیمان با پرزیدنت جو بایدن کنترل اکثریت را در دست دارند و انتظار نمی‌رود چنین قانونی را برای تغییر تاریخ عقب‌نشینی مورد بررسی قرار دهند...

بیانیه وزارت دفاع آمریکا درباره حمله در فرودگاه کابل

وزیر دفاع آمریکا لوید آستین در مورد حمله در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای در بیانیه‌یی اعلام کرد:

تروریستها در همان لحظه که این نیروها برای نجات جان دیگران تلاش می‌کردند، جان آنها را گرفتند.

ما به‌خاطر از دست دادن آنها سوگواری می‌کنیم. ما زخم‌های آنها را درمان خواهیم کرد. و ما با خانواده‌های آنها در غم و اندوه ویرانگر سهیم خواهیم بود.

اما ما از مأموریتی که دست‌اندرکار آن هستیم، منصرف نخواهیم شد.

انجام هر کاری کمتر از این به‌ویژه الآن باعث بی‌احترامی به هدف و فداکاری که این مردان و زنان برای کشور ما و مردم افغانستان کرده‌اند، خواهد شد.

من به‌نمایندگی از مردان و زنان وزارت دفاع عمیق‌ترین تسلیتهای خود را به عزیزان و هم تیمی‌های همه کشته‌شدگان و مجروحان امروز در کابل ابراز می‌کنم.

توئیت جوزف بورل در محکومیت بمب‌گذاری افغانستان

من قویاً حمله بزدلانه در فرودگاه کابل علیه مردم در انتظار امنیت را محکوم می‌کنم. اتحادیه اروپا در همبستگی با شهروندان افغان است. ما با شرکای بین‌المللی خود به مبارزه علیه تروریسم ادامه خواهیم داد.

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی در افغانستان را محکوم کرد

یک سخنگوی سازمان ملل گفت، روز پنجشنبه دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترز، "حمله تروریستی که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان" در نزدیکی فرودگاه کابل پایتخت افغانستان شد، را محکوم کرد.
سخنگوی سازمان ملل استفان دوجاریچ به خبرنگاران گفت: "این حادثه بی‌ثباتی وضعیت در افغانستان را نشان می‌دهد، اما عزم ما را تقویت می‌کند زیرا ما به ارائه کمکهای فوری در سراسر کشور برای حمایت از مردم افغانستان ادامه می‌دهیم."
او گفت، "تا آنجا که ما تا الآن می‌دانیم" هیچ تلفاتی در بین کارکنان سازمان ملل متحد وجود ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21aa16b2-3e65-4c13-8b85-5193ae34ed5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات