728 x 90

آتش‌سوزی گستردهٔ تانکرهای نفت در گمرک مرزی اسلام قلعه هرات با دستکم ۵۰کشته

آتش سوزی گسترده در  گمرک اسلام قلعه افغانستان
آتش سوزی گسترده در گمرک اسلام قلعه افغانستان

انفجار مهیبی در گمرک اسلام‌قلعه هرات در مرز ایران و افغانستان ظهر روز شنبه ۲۵بهمن، ساعت ۱۲۳۰ به‌وقوع پیوسته که دهها تانکر حامل مواد سوختی را دچار حریق کرده است.

منابع محلی از احتمال جان باختن دستکم ۵۰نفر در آتش‌سوزی گسترده گمرک «اسلام‌قلعه» و آتش گرفتن ۳۰۰خودرو در نزدیکی مرز مشترک افغانستان و ایران خبر می‌دهند.

به‌دنبال انتشار این خبر مقام‌های محلی ولایت هرات ضمن تأیید این خبر گفتند دهها تانکر نفت و گاز در گمرک اسلام‌قلعه آتش گرفته‌اند و طعمه حریق شدند.
جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با تأیید این خبر گفت، تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی در گمرک اسلام‌قلعه این ولایت ادامه دارد و تمام امکانات در این مورد بسیج شده است.

گمرک منطقه از هلال احمر و سایر نهادهای امدادی و امنیتی برای مهار آتش و انجام اقدامات ضروری درخواست هلیکوپتربرای انتقال مجروحان و کشته‌شدگان احتمالی کرده است.
برخی خبرگزاریها در همین رابطه نوشتند، انفجار و آتش‌سوزی باعث اتصالی در خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت برق وارداتی از ایران به افغانستان شده و جریان برق به ولایت هرات نیز قطع شده است.
شایان ذکر است که گمرک اسلام‌قلعه در ولایت هرات افغانستان هم مرز با ایران یکی از گمرک‌های مهم اقتصادی و تجارتی این کشور به‌شمار می‌رود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f16fe11e-44bf-4b8e-8ae8-577d4adeafb8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات