728 x 90

صدور تروريسم رژيم به كشورهاي ديگر,

شرکت رئیس‌جمهور آرژانتین در مراسم هفدهمین سالگرد حمله تروریستی

-

کریستینا کریشنر رئیس‌جمهور آرژانتین
کریستینا کریشنر رئیس‌جمهور آرژانتین
خبرگزاری فرانسه ۲۸تیر- روز دوشنبه هفدهمین سالگرد حمله تروریستی سال ۱۹۹۴ در آرژانتین بود. در این حمله به ساختمان ۷ طبقه خیریه یهودیان ۸۵نفر کشته و ۳۰۰نفر زخمی گردیدند.

کریستینا کریشنر رئیس‌جمهور آرژانتین در لباس عزاداری و درحالی‌که کلاه سیاهی به‌سر داشت، بهمراه جمعیت شرکت‌کننده در مراسم هفدهمین سالگرد حمله تروریستی در جلوی ساختمان بمب‌گذاری شده حضور داشت.
مقامات آرژانتینی معتقدند این حمله توسط اعضای شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان و به‌دستور تهران صورت گرفته است.
آرژانتین در رابطه با این حمله تروریستی حکم جلب ۵ ایرانی به‌دلیل نقش آنها در این بمب‌گذاری را صادر کرده است که شامل، احمد وحیدی وزیر دفاع فعلی ایران، علی رفسنجانی ر‌ئیس جمهور سابق، علی اکبر ولایتی وزیر خارجه سابق و یک مرد لبنانی می‌باشد
خانواده قربانیان از ایران خواستار تحویلدهی متهمان هستند.
سرگئو بورستین رئیس گروهی که قربانیان این بمب‌گذاری را نمایندگی می‌کند به مقامات تهران گفت ”ما نیاز به همبستگی یا دریافت تسلیت نداریم… ۸ فراری را تحویل بدهید“.
سرگئو بورستین که در ۱ صبح بارانی در مراسمی به‌مناسبت هفدهمین سالگرد بمب‌گذاری در بیرون همان ساختمان صحبت می‌کرد گفت اگر پرونده قانونی پیشرفت کمی داشته است ”به‌دلیل دولتهایی مانند ایران است که به‌عنوان سیاست دولتی خود از تروریستها حفاظت می‌کند و به آنها جایزه داده و تروریستها را مورد تشویق قرار می‌دهد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/603dcfe4-dad7-429e-b98c-2539d2d8bbee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات