728 x 90

وال استریت ژورنال: تشدید حملات موشکی حوثی‌ها به اسرائیل؛ تهدید فزاینده موشکی رژیم ایران

حمله موشکی حوثیها به اسراییل
حمله موشکی حوثیها به اسراییل

وال استریت ژورنال روز یکشنبه ۲۵شهریور در خبری درباره تشدید حملات موشکی حوثی‌ها نوشت: شورشیان حوثی یمن که مورد حمایت رژیم ایران هستند، روز یکشنبه برای اولین بار با موشکی از فاصله ۱۲۰۰ مایلی به اسراییل حمله کردند. این حمله که در جریان جنگ غزه رخ داد، خسارات کمی به همراه داشت و هیچ تلفاتی گزارش نشد.

ارتش اسراییل اعلام کرد که موشک حوثی‌ها پیش از برخورد به هدف در هوا تکه‌تکه شد و ترکش‌های آن در ایستگاه قطار مرکزی اسراییل فرود آمد، تنها خسارت جزیی بر جای گذاشت.

این حملات موشکی نشانه‌ای از تشدید حملات حوثی‌ها به اسراییل در حالی است که تنشها در منطقه هم‌چنان ادامه دارد. حوثی‌ها به‌عنوان متحدان رژیم ایران، تسلیحات پیشرفته‌ای از جمله موشکهای بالستیک از این کشور دریافت می‌کنند. ایالات متحده نیز از مدتها پیش با محکومیت و اقدامات محدود به حملات حوثی‌ها واکنش نشان داده، اما حمله اخیر نشان می‌دهد که این گروه از پاسخ‌های تند آمریکا به حملات خود به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ بی‌تفاوت هستند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با اشاره به انتقام‌جویی احتمالی اسرائیل، گفت: «حوثی‌ها بهای سنگینی برای این حملات خواهند پرداخت». این در حالی است که در ماه ژوئیه، اسراییل در تلافی حمله پهپادی حوثی‌ها به تل‌آویو که منجر به کشته شدن یک غیرنظامی شد، شهر بندری حدیده یمن را بمباران کرد و به زیرساخت‌های حیاتی این منطقه آسیب رساند.

وال استریت ژورنال در سرمقاله‌ای تأکید کرده که تهدید فزاینده موشکی رژیم ایران بار دیگر در این حملات حوثی‌ها آشکار شده است.

به‌گفته این روزنامه، جهان متمدن در تلاش‌های خود برای مقابله با حوثی‌ها و ایران ناکام مانده است و این نگرانی وجود دارد که اگر تهران به سلاح هسته‌یی دست یابد، تهدیدات موشکی و نظامی آنها تشدید خواهد شد و بهای سنگینی را برای جهان به همراه خواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a21fdeb-99c9-4609-810b-c23eb6827fd8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات