728 x 90

تحریم‌های جدید استرالیا علیه مقامات سرکوبگر رژیم ایران

پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا
پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا

وزارت‌خارجه استرالیا در بیانیه‌یی به تاریخ ۲۵ شهریور و در دومین سالگرد جان‌باختن مهسا امینی، با تأکید بر این‌که وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌ویژه زنان و دختران وخیم است، ۵تن از مقامات ارشد امنیتی و انتظامی رژیم ایران را به لیست تحریم‌های خود افزود.
پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا با اعلام این‌که این پنج تن از جمله آن دسته از مقامات رژیم ایران هستند که در سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات در ایران شراکت داشتند، افزود «استرالیا در مبارزه زنان و دختران ایران برای برابری و توانمند شدن کنارشان ایستاده‌است و تعهد دولت در پاسخ‌گو کردن رژیم ایران در قبال نقض حقوق‌بشر و سایر اقدامات بی‌ثبات‌کننده است».
وزارت‌خارجه استرالیا در بیانیه خود با تأکید بر این‌که فعالان زن ایران هم‌چنان در زندان هستند و صدور احکام اعدام نیز ادامه یافته است اضافه کرد «مقامات جمهوری اسلامی برای اجرای قوانین حجاب اجباری از طریق افزایش نظارت و اذیت و آزار زنان و دختران ایران یک کارزار هدفمند را از مدتی پیش آغاز کرده‌اند».
در همین حال، اپوزیسیون استرالیا با اعلام ناکافی بودن تحریم‌های جدید خواهان قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی شد.
سناتور سیمون بیرمنگهام، سخنگوی اپوزیسیون استرالیا در سخنانی که به‌مناسبت دومین سالروز جان‌باختن مهسا امینی بیان کرد با اشاره به این‌که مجلس سنای استرالیا در گزارش تحقیقی خود توصیه به تروریستی نامیدن سپاه پاسداران کرده است، گفت زنان و دختران ایرانی در دو سال اخیر مدام در مبارزه برای تحقق حقوق اولیه انسانی خود شجاعت نشان دادند و اقدامات استرالیا باید بیانگر این شجاعت باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35ce9140-28a2-4bf2-8748-802ae274c84e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات