728 x 90

اخبار كويت,شبكه هاى تروريستى,شبه‌نظامی,حزب الله لبنان,

دادگاه کویت:‌ حزب‌الله لبنان، بال راست س‍پاه پاسداران و در ردیف سازمانهای تروریستی مثل داعش است

-

شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان یک گروه تروریستی مثل داعش هستند
شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان یک گروه تروریستی مثل داعش هستند
دادگاه استیناف کویت روز چهارشنبه ۳۱خرداد ۹۶حکم داد شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان یک گروه تروریستی و بال راست س‍پاه پاسداران ایران و در ردیف سازمانهای تروریستی مثل داعش هستند.

اورینت با اعلام خبر فوق افزود این دادگاه با صدور حکم خود به جدال درباره شبه‌نظامیان حزب‌الله پایان داد و گفت هر حکمی که درباره همکاری و عضویت با داعش یا هر سازمان ممنوعه دیگر صادق است بر شبه‌نظامیان حزب‌الله هم منطبق است.

دادگاه در ادامه جزییات حکم خود علیه گروه العبدلی که به نقش رژیم ایران در توطئه‌های تروریستی اعتراف کردند را نیز اعلام کرد و همه اعضای این گروه ۲۶نفره به جز یک نفر را که برای خرابکاری در کویت برنامه‌ریزی می‌کردند محکوم کرد.

یادآوری می‌شود سازمان همکاری کشورهای حوزه خلیج‌فارس سال ۲۰۱۶حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی نامید.

بیشتر بخوانید:
السیاسه: اعتراف متهمان هسته العبدلی به نقش رژیم ایران و حزب‌الشیطان لبنان
27شهریور 94روزنامه السیاسه کویت در مورد نقش رژیم ایران و مزدوران منطقه‌یی‌اش در توطئه‌های تروریستی در این کشور نوشت:
- اطلاعات نظامی ایران عضوگیری، تأمین مالی و تسلیح و... کرد و حزب‌الله متهمان را در پادگانهایش آموزش داد.
- لباسهای به‌دست آمده فقط مربوط به ارتش کویت نیست بلکه شامل لباسهای ارتشهای کشورهای دیگر در منطقه نیز می‌باشد.
- مواد توقیف شده شامل نقشه‌های هوایی کویت می‌شود که موقعیتهای پایگاههای نظامی و زمینهای آموزش و خطوط چاههای نفت را نشان می‌دهد.
- اطلاعات ایران مواد منفجره و پولهایی را از طریق دریا به متهمان تحویل داده‌اند و مسئولانی در سفارت برای وارد کردن آنها به داخل کشور کمک کرده است.
- همه سلاحهای توقیف شده در وضعیت خوب و قابل استفاده هستند.. نفرات آموزش دیده آنها را برای به‌کارگیری در بمب‌گذاری خودروها و منفجر کردن تأسیسات، انبار کرده‌اند.
- در میان مواد توقیف شده دستگاههای شنود و کنترل ارتباطات بی‌سیمی از جمله آیکوم، رنج، و جیمان برای جاسوسی از جلسات وجود داشت.
بر خلاف همه ادعاهای رژیم ایران در مورد احترام به استقلال و حاکمیت کویت و حمایت از امنیت و ثبات در کشورهای خلیج تحقیقات دادستانی کلی در وقایع پرونده هسته العبدلی بر شواهد قاطعی تأکید می‌کند که تهران از قواعد حسن همجواری سرپیچی می‌کند و تحقیقاتی که السیاسه از آنها مطلع شد، ثابت می‌کند که نمی‌شود از حیله‌های رژیم ایران و متحدش حزب‌الله در امان بود و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد و بر اساس اعترافها اعضای این هسته، آنها در کمین کویت و منتظر فرصت و لحظه مناسب برای چنگ انداختن و اجرای طرح دشمنانه‌ ای هستند که فراتر از کویت تعدادی دیگر از کشورهای همسایه را نیز در برمی‌گیرد.

تحقیقات دادستانی کل در پرونده که به دادگاه احاله داده شد معلوم می‌کند که دستگاه اطلاعات نظامی رژیم ایران از سال 1988تا کنون هسته العبدلی را در انتظار ساعت سین و دستور اقدامات از تهران عضوگیری و تأمین مالی کرده و آموزش داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e66d67ed-543e-4edc-8e83-1dda4d9fbb5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات