728 x 90

هزاران حساب مرتبط با کمپین دروغپراکنی رژیم ایران توسط فیس‌بوک و توئیتر حذف شد

فیسبوک و توئیتر
فیسبوک و توئیتر

شرکت فیس‌بوک "۷۸۳صفحه، گروه و حساب کاربری وابسته به رژیم ایران را که رفتار همآهنگ‌شده‌ای داشتند را از شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام حذف کرده است.

فیس‌بوک اعلام کرد که این صفحات و حساب‌ها از ایران فعالیت می‌کردند و مطالب رسانه‌های حکومت ایران را پخش می‌کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس بخش امنیت سایبری فیس بوک، گفته است، این صفحات در فیس‌بوک و اینستاگرام به‌صورت همآهنگ در کشورهای مختلف به‌عنوان شهروندان این کشورها دیدگاهها و منافع حکومت ایران را تبلیغ می‌کردند.

 

وی افزود: ما می‌توانیم اثبات کنیم که محتوای این صفحات از ایران می‌آید، توسط افرادی در ایران کنترل می‌شوند و در اکثر موارد محتوای رسانه‌های حکومتی ایران را باز پخش می‌کردند.

خبرگزاری فرانسه افزود: به‌گفته فیس‌بوک، حسابهای حذف شده، معمولاً خود را به‌عنوان افراد محلی در کشورهای مختلف معرفی می‌کنند، اما اغلب با استفاده از حسابهای جعلی و موضوعاتی که از رسانه‌های حکومت ایران گرفته شده خبرهای جعلی منتشر می‌کنند

شرکت فیس‌بوک در بیانیه خود اعلام کرده است حسابهای بسته شده رژیم ایران، اطلاعات نادرست مورد نظر حکومت آخوندها را در ۲۰کشور توزیع می‌کردند.

 

خامنه‌ای -۶شهریور۹۶:

اسمش فضای مجازی است، در حالیکه واقعاً فضای حقیقی است ، یعنی توی زندگی بسیاری از مردم حضور داره این فضا، خب همین فضای مجازی، ابزاری است یک ابزار بسیار کار آمد برای این‌که شما بتوانید پیام تون رو به اقصی نقاط دنیابرسونید، به گوش همه برسونید،

 

اخیراً جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد رژیم ایران درصدد استقرار قابلیت حمله‌های سایبری است و از رسانه‌های اجتماعی برای هدف قرار دادن مخاطبان در آمریکا و سایر کشورهای جهان استفاده می‌کند.

 

توئیتر که بیش از ۱۰۰۰حساب مربوط به رژیم را در ونزوئلا بسته است خاطرنشان می‌کند این حسابها از ایران سرچشمه می‌گیرند و کاربرانی از ایران و ونزوئلا و روسیه می‌خواستند بر روی انتخابات میاندوره‌ای آمریکا تأثیر بگذارند اما ۶هزار از این قبیل حسابها پایین کشیده شده است.

 

هیل نشریه کنگره آمریکا: فیس‌بوک و توئیتر هزاران حساب مرتبط با کمپین دروغپراکنی رژیم ایران

را در سراسر پلتفرمها را حذف کردند

هیل، نشریه کنگره آمریکا روز پنجشنبه ۳۱ژانویه۲۰۱۹(۱۱بهمن۹۷) نوشت: فیس‌بوک و توییتر روز پنجشنبه اعلام کردند که هزاران حساب مرتبط با یک کمپین دروغپراکنی رژیم ایران در سراسر پلتفرمها را حذف کردند.

فیس‌بوک گفت ۲۶۲صفحه مرتبط با رژیم ایران و ۳۵۶حساب و ۳گروه از فیس‌بوک و ۱۶۲حساب از اینستاگرام که در تعلق خود دارد را حذف کرده است.

توییتر نیز اعلام کرد ۲۶۱۷حساب که بر این باور است منشأ آنها رژیم ایران بوده را همراه با هزاران حساب دیگر از ونزوئلا و روسیه پایین کشیده است...

 

در ۳۰مرداد ماه۹۷نیز فیس‌بوک و توییتر صدها صفحه و حساب کاربری مربوط به حکومت آخوندی را حذف کردند.

شرکت فیس‌بوک طی تماسی با خبرنگاران با حضور مارک زوکربرگ رئیس فیس‌بوک، اعلام کرد: «ما ۶۵۲صفحه، گروه و حساب را که منشأء آن (رژیم) ایران بود به‌خاطر رفتار همآهنگ غیرمعتبر حذف کردیم؛ (آنها) افرادی را در چندین خدمات اینترنتی در خاورمیانه، آمریکای لاتین، انگلستان و ایالات متحده هدف قرار می‌دادند».

رئیس سیاست امنیت سایبری فیس‌بوک، گفت: «ما توانستیم این شبکه را به مطبوعات حکومتی در ایران مرتبط کنیم؛ (این کار) از طریق اطلاعات ثبت نام علنی... و استفاده از آدرس‌های آی.پی. و اشتراک‌گذاری صفحات فیس‌بوک با مدیران مشابه‌ صورت گرفت.

 

توئیتر ۳۰مرداد۹۷نیز اعلام کرد: «امروز در همکاری با همتایان صنعتی، ما ۲۸۴حساب توئیتری را بستیم. طبق تحلیل موجود ما، به‌نظر می‌رسد منشأء بسیاری از این حساب‌ها ایران بوده است».

 

پیش از این در اواخر مرداد ماه فیس‌بوک و توئیتر صدها حساب و گروه وابسته به رژیم آخوندی در این شبکه‌های اجتماعی را به‌خاطر دروغپراکنی مسدود کرده بود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه‌یی به تاریخ ۵شهریور ۹۷با عنوان «ماشین عظیم سایبری آخوندها زمینه‌ساز ترور و سوخت رسان به مماشات است»، اعلام کرد:

مقاومت ایران ضمن استقبال از بستن برخی از حسابها و صفحات فاشیسم دینی حاکم بر ایران بر روی فیس‌بوک، توئیتر، اینستاگرام و گوگل، بر ضرورت مقابله همه‌جانبه با تروریسم اینترنتی رژیم آخوندی تأکید می‌کند و از شبکه‌های اجتماعی و دیگر نهادهای اینترنتی مانند ویکی پدیا می‌خواهد عوامل رژیم آخوندی را که با استفاده از سیاست مماشات این شبکه‌ها را مورد نفوذ و سوء‌استفاده قرار داده، به‌طور کامل پاکسازی کنند. این لازمه تضمین جریان اطلاع‌رسانی آزاد و مقابله با تروریسم دولتی است که مرکز آن فاشیسم دینی حاکم بر ایران است.

 

اطلاعیه دبیرخانه شورا می‌افزاید: ماشین عظیم سایبری آخوندها توسط سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات با هزینه‌های کلان از اموال مردم محروم ایران و به‌کار گرفتن هزاران پاسدار و بسیجی و هکرِ وابسته به آنها اداره می‌شود، و کار کرد آن گمراه سازی، پمپاژ اطلاعات دروغ، شیطان‌سازی علیه مقاومت و منحرف کردن جریان اطلاع‌رسانی آزاد است. رژیم آخوندی به این و سیله درصدد است از یک‌سو به سیاست مماشات سوخت برساند و از اتخاذ یک سیاست قاطع علیه رژیم جلوگیری نماید و از سوی دیگر به زمینه‌سازی برای تروریسم علیه مجاهدین و مقاومت ایران بپردازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb999b87-eeab-45d0-aa1a-15e0b1191de2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات