728 x 90

آبرام پیلی: دو سال پس از کشته شدن مهسا امینی سرکوب‌های رژیم ایران علیه زنان ادامه دارد

آبرام پیلی، معاون نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا
آبرام پیلی، معاون نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا

آبرام پیلی، معاون نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران روز یکشنبه ۲۵ شهریور و در دومین سالگرد جان‌باختن مهسا امینی به‌دست نیرویهای سرکوبگر انتظامی رژیم ایران با انتشار یک پیام ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی گفت: «دو سال پس از کشته شدن مهسا امینی سرکوب‌های جمهوری اسلامی علیه زنان و دختران و اقلیت‌های دینی و قومی ادامه دارد».
وی در قسمتی از این پیام گفت: «جمهوری اسلامی به اعتراضات به کشته شدن مهسا امینی با یک کارزار بی‌رحمانه پاسخ داد، که شامل بازداشت‌های گسترده، خشونت جنسی، اعترافات اجباری، شکنجه و اعدام در پی محاکمه‌های ساختگی بود».
آبرام پیلی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت آمریکا در قبال رژیم ایران افزود «آمریکا به همراه شرکایش در واکنش به این اقدامات حکومت جمهوری اسلامی، آن را از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد اخراج کردند. این تلاش به رهبری آمریکا، جمهوری اسلامی را به نخستین حکومتی تبدیل کرد که از این کمیسیون اخراج شد.
در سالی که گذشت آمریکا تحریم‌های حقوق‌بشری علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد و اقدامات برای تمدید مأموریت کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد در ارتباط با سرکوب‌ها در ایران را رهبری کرد تا که این سرکوب‌ها مستندسازی شود تا حکومت جمهوری اسلامی در ایران را پاسخگوی این سرکوب‌ها کند».
وی در بخشی دیگری از پیام ویدیوی خود اضافه کرد «آمریکا هم‌چنان به مسئول دانستن جمهوری اسلامی در قبال رفتارهای بسیار ضد حقوق‌بشری خود، از جمله با اقداماتی که این هفته علیه جمهوری اسلامی اعلام می‌کند، ادامه خواهد داد. آمریکا به حمایت از مردم ایران برای رسیدن به آرزویشان که یک ایران آزاد و و مبتنی بر دموکراسی ادامه می‌دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9bef47f4-d96b-4e12-b890-df4ad7a7c2f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات