728 x 90

محدودیت ورود مقامات رژیم ایران به کانادا به‌دلیل نقض حقوق بشر

کانادا
کانادا

وبسایت آژانس خدمات مرزی و امنیت عمومی کانادا، روز یکشنبه ۲۵شهریور با انتشار قانون جدید دولت کانادا مبنی بر محدودیت ورود مقامات رژیم ایران به این کشور آنرا «واکنش به استمرار اقدامات فاحش جمهوری اسلامی در نقض حقوق بشر» دانست.
بر اساس این قانون، تمامی افرادی که از دوم تیر ۱۳۸۲ به بعد در حکومت ایران خدمت کرده باشد برای ورود به کانادا یا ادامه حضور در آن مشمول اقدامات اجرایی از قبیل رد درخواست ویزا یا اخراج می‌شوند.
این در حالی است که بر اساس قانون قبلی کانادا که حدود دو سال پیش اعلام شد، محدودیتها را برای افرادی در نظر گرفته بود که از آبان ۱۳۹۸ در حکومت ایران خدمت کرده‌اند.
دوم تیر، تاریخ در نظر گرفته شده برای قانون جدید بر اساس دوم تیرماه ۱۳۸۲ روز بازداشت زهرا (زیبا) کاظمی، خبرنگار ایرانی کانادایی است که در تهران بازداشت و در جریان بازجویی به‌قتل رسید.
دولت کانادا مبنای محدودیت جدید اعلام شده را «قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان» اعلام کرده و گفته است: «کانادا پناهگاه امن اعضای ارشد رژیمی که دست به تروریسم و نقض سیستماتیک و فاحش حقوق‌بشر می‌زند نخواهد بود».
در قسمتی از بیانیه مطبوعاتی دولت کانادا آمده است «مقامات جمهوری اسلامی علاوه بر ممنوعیت ورود به کانادا مشمول اقداماتی خواهند شد که ممکن است از وضعیت اقامت موقت یا دائم در کانادا محروم شوند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46b595d6-0eeb-4f3e-87bf-00a489b7c21f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات