728 x 90

قيام هاي خاورميانه,يمن,

انگلستان برای انتقال قدرت در یمن بر روی رئیس‌جمهور این کشور فشار میآورد

-

ویلیام هیگ
ویلیام هیگ
روز سه‌شنبه ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلستان، یمن را فراخواند تا یک انتقال فوری سیاسی را آغاز نماید و با این درخواست فشار زیادی را بر روی رئیس‌جمهور این کشور وارد آورد تا قدرت را واگذار کند. خبرگزاری فرانسه ۱۸ خرداد، اظهارات هیگ یک روز بعد از درخواست واشنگتن برای یک ”انتقال فوری“ قدرت و بعد از رفتن پرزیدنت علی عبدالله صالح به عربستان سعودی برای مداوای جراحات ناشی از حمله به کاخ ریاست جمهوری‌اش می‌باشد.

… هیگ به قانونگذاران در پارلمان انگستان گفت، ”وضعیت در یمن به‌دنبال رفتن پرزیدنت صالح به عربستان سعودی برای مداوای پزشکی و انتقال اختیاراتش به معاون رئیس‌جمهور، بسیار متزلزل می‌باشد“. وی گفت، ”ما اینک از معاون رئیس‌جمهور مصرانه می‌خواهیم تا با تمامی طرفها برای اجرای توافقنامه شورای همکاری خلیج و شروع انتقال سیاسی از نزدیک کار کند“. … روز سه‌شنبه در یمن، یک رهبر قبیله‌یی گفت که تعز دومین شهر بزرگ کشور به دست مخالفان مسلح افتاده است در عین حال معترضان در صنعا خواستار یک تظاهرات میلیونی برای خنثی کردن طرحهای صالح برای بازگشت به قدرت شدند. … .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8561d8fd-e99d-4c58-a371-c526d582adfb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات