728 x 90

توطئه خانواده عليه اشرف,حمله به اشرف,لغو محاصره اش

جامعه بین‌المللی محاصره پزشکی اشرف را به‌عنوان جنایت جنگی محکوم می‌کند

-

محکومیت بین‌المللی محاصره پزشکی اشرف در روزنامه‌های الزمان، الدستور و المشرق عراق
محکومیت بین‌المللی محاصره پزشکی اشرف در روزنامه‌های الزمان، الدستور و المشرق عراق
فراخوان به اعتراض به این رفتار ضدانسانی علیه ساکنان اشرف

این عنوانهای اصلی روزنامه‌های الزمان، الدستور و المشرق عراق است که بیانیه‌ها و موضع‌گیریهای مختلف مجامع و شخصیتهای بین‌المللی علیه محاصره ظالمانه اشرف را در یک صفحه کامل خود درج کردند.

سایر عنوانها:
- مجمع پارلمانی شورای اروپا: محاصره پزشکی اشرف، طی 2سال اخیر منجر به وفات 2تن از ساکنان اشرف شده است.
- نائب رئیس پارلمان اروپا: مجاهدان اشرف تماماً حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو هستند... شکنجه و آسیب جدی فیزیکی یا لطمه جدی به حیثیت و شکنجه روانی آنها جنایت جنگی و جنایت علیه جامعه بین‌المللی محسوب می‌شود و عاملان آن در محاکم بین‌المللی قابل پیگیرد هستند.
- لرد ترنبرگ رئیس سابق کالج سلطنتی پزشکی بریتانیا: مقامات عراق، عملاً بیمارستان اشرف را به یک سیاهچال شکنجه برای ساکنان تبدیل کرده‌اند.
- شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا: این چه حقوق‌بشری است که مریضان اشرف حیات خود را به‌دلیل نرساندنشان به بیمارستان از دست می‌دهند؟
- سرپرست عراقی بیمارستان بر خلاف سوگند پزشکی و اولیه‌ترین موازین انسانی با کمیته سرکوب اشرف همکاری و از خدمات طبی به‌عنوان اهرمی برای اذیت و آزار ساکنان اشرف سوء‌استفاده می‌کند.

ورود دارو به اشرف ممنوع شده است
محاصره ضدانسانی پزشکی علیه اشرف از اوایل ۲۰۰۹ شروع شد. در آن تاریخ بیمارستان اشرف و همه تجهیزات آن که تماماً توسط ساکنان و با هزینه آنها آماده شده بود، در اختیار دولت عراق قرار گرفت، اما اکنون همین بیمارستان به شکنجه‌گاهی برای ساکنان تبدیل شده است. مدیری که دولت عراق برای این بیمارستان نصب کرده است، با خیانت به سوگند پزشکی، به‌دستور کمیته سرکوب اشرف نیازهای پزشکی ساکنان را به ابزاری برای شکنجه آنان تبدیل کرده است. او اخیراً از تحویل‌گیری داروهای خریداری شده ساکنان و توزیع آن بین ساکنان خوداری می‌کند. این در حالیست که از 2سال پیش و شروع مدیریت دولت عراق بر بیمارستان اشرف هر هفته داروهای خریداری شده از سوی ساکنان توسط مدیر بیمارستان بین آنان توزیع می‌شده است. هم‌اکنون ساکنان نیاز شدید به‌داروهای خریداری شده دارند.
پروفسور لردترنبرگ عضو مجلس اعیان از حزب کارگر و رئیس سابق کالج سلطنتی پزشکی بریتانیا و معاون فعلی آکادمی علوم پزشکی بریتانیا محدودیتهای پزشکی اعمال شده علیه اشرف را محکوم می‌کند.

بیانیه مجمع پارلمانی شورای اروپا در حمایت از حقوق ساکنان اشرف
در بیانیه مجمع پارلمانی شورای اروپا که 47کشور را در اروپا و آسیا در برمی‌گیرد، آمده است:
حمله 7ژانویه به اشرف، با همکاری نیروهای عراقی 176مجروح در میان ساکنان شامل 91زن به جای گذاشت. نیروهای عراقی از مداوای مجروحان خودداری کرده و آنها را از بیمارستان اخراج کردند. تحت نظارت کمیته برای بستن اشرف در دفتر نخست وزیری، محاصره اشرف طی بیش از 2سال گذشته، شامل محدودیتهای پزشکی، به درگذشت 2تن از ساکنان منجر شده است.
آلخو ویدال کوادراس نائب رئیس پارلمان اروپا، 10فوریه ۲۰۱۱: طبق گزارشهای رسیده به کمیته در جستجوی عدالت در روزهای اخیر نیروهای عراقی به‌دستور کمیته سرکوب، از ورود داروهایی که تحت نظر رئیس عراقی بیمارستان اشرف و به هزینه ساکنان تهیه شده بود، جلوگیری کرده و راننده خودرویی که داروها را به اشرف منتقل کرده بود، دستگیر کرده‌اند... بر طبق حکم دادگاه اسپانیا در تاریخ 27دسامبر ۲۰۱۰ مجاهدان اشرف تماماً حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو هستند و نقض جدی کنوانسیون ژنو، مانند شکنجه و آسیب جدی فیزیکی یا لطمه جدی به حیثیت و شکنجه روانی آنها جنایت جنگی و جنایت علیه جامعه بین‌المللی محسوب می‌شود و عاملان آن در محاکم بین‌المللی قابل پیگیرد هستند.
کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت: در شرایطی که تمامی ساکنان اشرف از کمبود امکانات پزشکی در رنج هستند و صدها تن از آنان به پزشک و بیمارستانهای تخصصی نیاز دارند، دولت عراق مانع از انتقال آنها به بیمارستان می‌شود، دهها تن از بیماران مبتلا به سرطان در وضعیت اورژانس به‌سر می‌برند.

خانم رزلهتینن رئیس کمیته خارجه کنگره آمریکا: گزارشات حاکی است که از رسیدگی‌های پزشکی از جمله درمان فوری بیماران سرطانی از ساکنان اشرف ممانعت به‌عمل می‌آید. من از وزارت‌خارجه می‌خواهم که دخالت کرده و تضمینی برای حمایت از حقوق انسانی ساکنان اشرف بدهد. شما تعهد داده بودید که حقوق آنها رعایت خواهد شد.

خانم شیلا جکسون لی عضو کمیته خارجه کنگره آمریکا : آیا شما می‌توانید برای من توضیح بدهید که این چه حقوق‌بشری است که برایش مهم نیست که بیماران در اثر نرسیدن دارو و رسیدگی‌های پزشکی جان خود را از دست می‌دهند؟ مهدی و الهام از ساکنان اشرف هر دو از سرطان به‌شدت رنج می‌برند. آنها نیاز به‌ عمل جراحی دارند ولی چنین امکانی برای آنها فراهم نمی‌شود... تا زمانی که به من جواب ندهید که در رابطه با وضعیت اشرف چه کار می‌خواهید بکنید، نمی‌توانم اجازه بدهم که این سالن را ترک کنید.

در روز 25ژانویه ۲۰۱۱ در جریان یک گفتگوی پارلمانی در مجلس لردهای انگلستان، نمایندگان، نماینده دولت انگلستان را در مورد اقدامات این دولت در رابطه با اشرف مورد سؤال قرار دادند.
بارونس ترنر از کمدن: آیا این یک واقعیت تلخ نیست که ساکنان کمپ اشرف، در معرض یک کارزار طولانی‌مدت آزار و اذیت از جانب مقامات عراقی قرار دارند که از دریافت مواد غذایی و دارویی محرومند؟
لرد هاول، وزیر مسئول در وزارت‌خارجه بریتانیا: ما مکرراً به مقامات عراقی تأکید کرده و می‌کنیم و آنها نیز متعهد به برآورده کردن نیازهای پزشکی، غذایی و سایر اقلام حیاتی باید به کمپ اشرف شده‌اند. این آن چیزی است که مقامات عراقی به ما می‌گویند و ما هم آنها را مسئول این امر می‌دانیم.

بیانیه ۵۰۰۰شهردار فرانسوی در حمایت از حقوق ساکنان اشرف
طی بیانیه‌ای ۵۰۰۰ شهردار فرانسوی ضمن حمایت از حقوق ساکنان اشرف گفتند: دولت عراق از آغاز سال ۲۰۰۹ یک محاصره ضدانسانی را بر اشرف تحمیل نموده و مانع از ورود خانواده‌ها و وکلای ساکنان اشرف می‌شود و در ورود مواد غذایی و سوخت مانع‌تراشی کرده و از دست‌یابی آنها به خدمات پزشکی ممانعت به‌عمل می‌آورد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5223e506-895e-45dc-9dc7-16acf1e92064"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات