728 x 90

-

پیمان استارت ۲

-

امضای قرار داد استارت2
امضای قرار داد استارت2
6کشور اروپایی از قانونگذاران آمریکایی خواستند پیمان استارت برای کاهش تسلیحات هسته‌یی را تصویب کنند.
نروژ، مجارستان، دانمارک، بلغارستان، لیتوانی و لتونی از متحدان آمریکا در ناتو، از اعضای کنگره آمریکا خواستند پیمان کاهش تسلیحات هسته‌یی با روسیه را به سرعت تصویب کنند. آنان هشدار دادند در غیراین‌صورت امنیت اروپا در خطر قرار می‌گیرد. این پیمان که بین دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور روسیه و باراک اوباما در آوریل امسال به امضا رسید، محدودیتهایی را در آرایش کلاهکهای هسته‌یی هر دو کشور ایجاد می‌کند. هر کشور قرار است حداکثر ۱۵۵۰کلاهک داشته باشد که این کاهشی نزدیک به۳۰درصد نسبت به محدودیت وضع شده در سال ۲۰۰۲ می‌باشد.

لین اسپرسن، وزیر خارجه دانمارک گفت: این برای ما مهم است که بدانیم بدون تصویب این پیمان، امنیت اروپا به خطر می‌افتد.
اوباما در کنفرانس مطبوعاتی در پرتغال به جمهوریخواهان کنگره آمریکا حمله کرد و گفت: اگر پیمان استارت تصویب نشود، ممکن است روسیه بر سر تحریم رژیم ایران همکاری نکند.
رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، هم گفت: اگر سنا قرارداد جدید کاهش تسلیحات هسته‌یی را تصویب نکند، همکاریهای روسیه با آمریکا در موضوعات جنگ افغانستان و فشار سیاسی بر روی رژیم ایران در معرض خطر خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95d2d6d6-9e16-4e28-b234-16c73331f8d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات