728 x 90

-

وزیر خارجه انگلستان تشکیل یک ارگان مستقل حقوق‌بشری را اعلام کرد

-

لیندا لی، رئیس کانون وکلای انگلستان و ولز
لیندا لی، رئیس کانون وکلای انگلستان و ولز
ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا، قصد دولت بریتانیا را برای تشکیل ارگان مستقل حقوق‌بشری مشاورتی متشکل از متخصصین این زمینه را اعلام کرد. لیندا لی، رئیس کانون وکلای انگلستان و ولز، ضمن استقبال از تشکیل این ارگان حقوق‌بشری، بر ضرورت مستقل بودن این ارگان از هرگونه تاثیرپذیری خارجی تاکید کرد.
کانون وکلای انگلیس و ولز ارگان دربرگیرنده بیش از ۱۱۶۰۰۰وکیل در انگلستان و ولز می‌باشد.
این کانون سال گذشته در پی حمله وحشیانه نیروهای عراقی به قرارگاه اشرف ضمن صدور بیانیه‌ای این حمله را به شدت محکوم کرده بود. کانون وکلای انگلیس و ولز در بیانیه‌ای که از سوی رئیس این کانون به‌مناسبت تشکیل ارگان حقوق‌بشری صادر شد، به حمله نیروهای عراقی به کمپ اشرف اشاره کرده بود و در آن آمده است: سال گذشته ما در پی حمله نیروهای عراقی به کمپ اشرف، محل استقرار هزاران پناهنده ایرانی که منجر به کشته شدن ۱۳نفر و زخمی‌گردیدن بیش از ۴۰۰تن گردید، دخالت کردیم.

متن اطلاعیه مطبوعاتی کانون وکلای انگلستان و ولز
اطلاعیه مطبوعاتی
ارگان حقوق‌بشری تشکیل شده از سوی هیگ باید به‌طور واقعی مستقل باشد.
۱۶سپتامبر ۲۰۱۰
طرح اعلام شده توسط وزیر خارجه برای ایجاد یک ارگان مشاورتی- حقوق‌بشری متشکل از متخصصان باید به‌طور واقعی مستقل باشد و خارج از کادر حقوق‌بشری نباید تحت هیچ تاثیر قرار گیرد.
برای این‌که این ارگان مشاورتی بتواند نقش خود را به‌طور موثر ایفا کند، باید تنها دربرگیرنده افرادی باشد که در حال حاضر در ارزیابی وضعت حقوق‌بشر در خارج نقش دارند و اجازه نمی‌دهند که ملاحظات دیگری بر ارزیابی‌هایشان تاثیر بگذارد.
خانم لیندا لی، رئیس کانون وکلا گفت: این کانون از بیانیه وزیر خارجه و تعهد ایشان به تضمین اینکه تعهد به حقوق‌بشر جایگاه ویژه‌ای در طرحهای کلی وزارت‌خارجه دارد، استقبال می‌کند.
”ایجاد یک ارگان مستقل نشان‌دهنده تعهد دولت به حقوق‌بشر و بیانگر خواسته داشتن نظری واضح و دقیق در مورد حقوق‌بشر در سطح جهانی است“.
”ایجاد یک ارگان مستقل مشاورتی برای مانیتور کردن وضعیت کلی حقوق‌بشر در خارج، یک گام مثبت است“.
”کانون وکلا هم‌چنان به ایفای نقشی رهبری کننده در رابطه با مقابله با نقض حقوق‌بشر در سراسر جهان متعهد خواهد بود“.
این کانون مدتهاست که به ارزیابی و دخالت در موارد نقض حقوق‌بشر در خارج درگیر است و بسیاری از اعضای کانون نیز به شدت درگیر کیس‌های پرونده‌های نقض حقوق‌بشر در سطح بین‌المللی هستند.
”سال گذشته ما در پی حمله نیروهای عراقی به کمپ اشرف، محل استقرار هزاران پناهنده ایرانی که منجر به کشته شدن ۱۳نفر و زخمی‌گردیدن بیش از ۴۰۰تن گردید، دخالت کردیم“.
”کانون وکلا در انتظار ادامه کار با دولت جدید در زمینه حفاظت و مانیتور کردن و مشاورت دادن در زمینه حقوق‌بشر است“.
کانون وکلا این هفته در همکاری با دانشگاه اسکس، میزبان سمپوزیوم برجسته کردن نقش تجارت در حفاظت از ارزشهای حقوق‌بشری است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5a6153a-8ae9-446e-8b51-23b8cdc30f3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات