728 x 90

-

وضعیت نامشخص نسرین ستوده پس از مراجعه به دادسرای اوین

-

نسرین ستوده
نسرین ستوده
نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال جنبش زنان، روز شنبه ۱۳شهریور پس از مراجعه به دادسرای ویژه اوین، هنوز بازنگشته است.
بنابه گزارش دریافتی روز شنبه هفته گذشته ۶شهریورماه، ماموران امنیتی به دفتر کار و منزل نسرین ستوده مراجعه کرده و ضمن تفتیش این دو محل و ضبط برخی از اسناد و پرونده‌ها و وسایل شخصی و کامپیوتر او و همسرش، برگه احضاریه‌‌ی نیز به نسرین ستوده برای مراجعه به دادسرای ویژه مستقر در زندان اوین تحویل دادند. بر اساس این برگه احضاریه، نسرین ستوده باید به دادسرا مراجعه می‌کرد.

به گزارش «مدرسه فمینیستی»، صبح روز شنبه سیزدهم شهریور، وی به همراه وکیلش، نسیم غنوی، به دادسرای اوین مراجعه کردند. نسیم غنوی گفت: من در آن‌جا اعلام وکالت کردم و وکالت من پذیرفته شد و در پرونده ثبت شد، اما به من گفتند که در جلسه بازپرسی نمی‌توانم حضور داشته باشم. برای همین نسرین ستوده پیش بازپرس رفت برای تفهیم اتهام و من از اوین بیرون آمدم و از آن زمان تاکنون دیگر نتوانستیم از او خبری بگیریم.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، نیز گفت: پس از ساعت‌ها انتظار، از همسرم نسرین خبری نشد و از این‌رو به همراه نسیم غنوی برای پیگیری وضعیت وی، عصر دوباره به اوین مراجعه کردیم. اما به ما گفته‌اند که هنوز مشخص نیست قرار بازداشت برای ایشان صادر شده یا نه ولی تا این ساعت که هنوز از اوین بیرون نیامده است.
نسیم غنوی احتمال می‌دهد که بازپرس قراری برای نسرین ستوده صادر کرده است و او را نگه‌داشته‌اند. نسیم غنوی می‌گوید: پس از تفهیم اتهام، بازپرس موظف است طبق قانون، قراری برای او صادر کند، حال این قرار آیا قرار بازداشت است یا کفالت و یا وثیقه، فردا صبح احتمالاً مشخص می‌شود. وی در پاسخ به اقدام بعدیش در مورد مشخص شدن وضعیت نسرین ستوده می‌گوید: ما فردا صبح دوباره به اوین مراجعه خواهیم کرد تا ببینیم قراری که برای نسرین ستوده صادر شده چیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4da4715-c751-435d-8996-1699ca8b6367"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات