728 x 90

17 ژوئن,

مایک کوفمن: سخنان بولتون در گردهمایی تاورنی راهنمای سیاستمداران آمریکایی

-

 -
-
مایک کوفمن نماینده کنگره آمریکا از کلرادو در اجلاس کنگره، سخنانی درباره حضور جان بولتون در گردهمایی عظیم ایرانیان در تاورنی و اهمیت سخنرانی او به‌مثابه رهنمودی برای سیاستمداران آمریکا، ایراد کرد و متن کامل این سخنرانی را برای ثبت درارگان رسمی‌کنگره، ارائه داد.

این نماینده کنگره آمریکا، درباره سخنان جان بولتون پیرامون خواست مردم ایران برای تغییر رژیم استبداد مذهبی و تاکید وی بر اهمیت مواضع رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت علیه تلاش دیکتاتوری آخوندی برای دست‌یابی به سلاح اتمی، اظهارداشت:
من معتقدم سخنان جان بولتون در این گردهمایی یک راهنمایی بسیار مهم برای هر سیاستمدار آمریکایی است که در مورد خطر برنامه اتمی رژیم ایران حساس است و در جستجوی راه‌حل برای حل مشکل این رژیم می‌باشد.

مایک کوفمن خود خطاب به رئیس  کنگره گفت:
در ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۰ ده‌ها هزار تن از ایرانیان حامی دموکراسی و آزادی و صدها پارلمانتر و شخصیت برجسته سیاسی از اروپا در پاریس گرد آمدند تا حمایتشان را از  اشرف و قیام در ایران ابراز دارند در میان سخنرانان برجسته، سفیر جان بولتون، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد حضور داشت.

مایک کوفمن سپس متن سخنرانی جان بولتون در گردهمایی بزرگ ایرانیان در تاورنی را به کنگره ارائه کرد.
جان بولتون در این سخنرانی که متن کامل آن در رکورد کنگره، نشریه رسمی‌کنگره آمریکا، به‌طور کامل ثبت شده است، از جمله گفت:
 



به نظر من اکنون باید سیاست تغییر رژیم ایران، سیاست روز و سیاست فعال دولت آمریکا باشد. من فکر می‌کنم اولین چیزی که ما باید نسبت به آن شفاف باشیم این است که ایالات متحده بر سر راه گروههای اپوزیسیون مشروعی که درپی تغییر رژیم ایران هستند قرار نگیرد.

همان‌طور که همه شما می‌دانید نام سازمان مجاهدین از لیست تروریستی خیلی از کشورهای اروپایی حذف شده است، اما هنوز این این کار در آمریکا صورت نگرفته است. خیلی از اعضای کنگره، با فشار بر هیلاری کلینتون خواستاراین شده‌اند که وزارت‌خارجه این نامگذاری را که اولین بار در سال ۱۹۹۷ و در دولت کلینتون صورت گرفت باز بینی کند، چیزی که خیلیها معتقدند به درخواست رژیم تهران صورت گرفته و هیچ پاسخ متقابلی هم نگرفته است.
من فکر می‌کنم که برعهده دولت آمریکاست که در این زمینه شفافیت به خرج دهد و اگر شواهدی دارد نشان بدهد و در غیراینصورت نام آنها را از لیست حذف کند.

مخالفت آمریکا با تروریسم بین‌المللی جدی است، اما این مخالفت چیزی است که باید بر واقعیتها و نمونه‌های مادی استوار باشد و نه صرفاً درتئوری و به نظر من دولت ایالات متحده در این مقطع نسبت به سلامت ساکنان کمپ اشرف مسؤلیت دارد و حضور نیروهای آمریکایی در کمپ اشرف درکمترین شکل باید ادامه پیدا کند و چه بسا که بایستی به سطحی مانند گذشته گسترش یابد.

هم‌چنین هیأت سازمان ملل‌متحد در اشرف باید توسعه پیدا کندو ما باید این را برای دولت عراق روشن سازیم که هیچ‌گونه دخالت در کمپ اشرف و مطمئناً هیچ شکلی از تعرض به آن شکلی که در گذشته اتفاق افتاد، را تحمل نخواهیم کرد. این چیزی است که فکر می‌کنم ازبالاترین  اولویت در کنگره آمریکا برخورداراست.

به نظر من این خیلی قابل‌توجه است که موضع اپوزیسیون دموکراتیک ایران این است که خواهان یک ایران مسلح به سلاح اتمی نیست. مفسرین غربی دائماًًًًً به ما می‌گویند مخالفت با برنامه هسته‌یی ایران، حمایت تودهای بیشتری برای رژیم تهران بوجود می‌آورد.
ما همه به سادگی می‌دانیم که این حقیقت ندارد و من فکر می‌کنم این خیلی مهم است که برنامه مریم رجوی برای ایران آینده، در بند دهم خود به روشنی می‌گوید… اجازه بدهید از روی متن بخوانم تا رسانه‌ها بشنوند، این برنامه خود اوست که می‌گوید ”ما می‌خواهیم ایران آزاد فردا عاری از هرگونه سلاح هسته‌یی و یا سلاح کشتار جمعی باشد“.
موضع خانم رجوی دقیقاً موضع درستی است برای این‌که ایرانی با سلاح هسته‌یی، ایرانی ناامن تر خواهد بود. به این علت است که ما از اپوزیسیون دموکراتیک ایران حمایت می‌کنیم تا این‌که در اولین فرصت ممکن شاهد تغییر رژیم در ایران باشیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e868931-e916-4cc0-aec0-4223ae6e9add"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات