728 x 90

انتخابات عراق,

طارق الهاشمی: بسیاری از رهبران عراق از دخالتهای رژیم ایران خشمگین هستند

-

طارق الهاشمی
طارق الهاشمی
طارق الهاشمی معاون رئیس‌جمهور عراق در گفتگو با تلویزیون الجزیره به افشای دخالتهای رژیم ایران در عراق پرداخت و گفت: بسیاری از رهبران عراق از این دخالتها خشمگین هستند.

تلویزیون الجزیره پرسید می‌گویند رژیم ایران بر دو ائتلاف شیعه حکم می‌کند و اصرار دارد و مشخص کرده که این دو با هم ائتلاف کنند و اصرار دارد که آنها دولت را تشکیل بدهند و شما برای اینکه دولت را تشکیل بدهد باید با رژیم ایران صحبت کنید؟
طارق الهاشمی پاسخ داد: من این حرف را تایید نمی‌کنم در این دو ائتلاف شخصیتهای با ارزش و ملی وجود دارند که دخالت رژیم ایران را رد می‌کنند ولی رژیم ایران تا همین لحظه تلاش می‌کند و فشارهایی وارد می‌کند که هم‌چنان همان فرقه‌گرایی در عراق باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که هیأت العراقیه در دیدار از ایران چه چیزی شنید گفت: رژیم ایران هم‌چنان با همان زبان شیعه و سنی صحبت می‌کند و نه با زبان جریان برنده انتخابات و خصوصا لیست العراقیه، … یعنی می‌خواهند که نخست‌وزیر آینده از این دو ائتلاف باشند طبعا رژیم ایران به این صورت صحبت می‌کند با صراحت کامل، با تاسف بسیار بعضی از اعضای ائتلاف این را قبول کردند با تاسف بسیار، و بعضی از رهبران حقیقتاً هستند که آن رد می‌کنند، حرفهای خوبی در پشت درهای بسته می‌شنویم و بسیار ی از رهبران از این دخالتها عصبانی هستند.

معاون رئیس‌جمهور عراق افزود: اگر طرفهایی بخواهندحق العراقیه را به‌عنوان جریان برنده و دارنده حق برای تشکیل دولت نادیده بگیرند، دیگر دولتی که تشکیل می‌شود غیرقانونی است برای اینکه متکی به قانون نیست و متکی به قانون انتخابات نیست متکی به تایید نتایج توسط دادگاه فدرال نیست و در نتیجه و قطعاً ما در چنین دولتی شرکت نخواهیم کرد.

وی افزود: امروز برخی به نخست‌وزیر شدن ایاد علاوی اعتراض دارند برخی اعتراض دارند که طارق الهاشمی رئیس‌جمهور باشد البته همینجا بگویم که این حرفهایی است که با تاسف شدید ما از کنفرانس نوروز که در تهران تشکیل شد، شنیدیم. … ولی تا همین الان جریان العراقیه بالاتر از حق انتخاباتی‌اش و قانونی‌اش می‌باشد برای اینکه دارای شخصیتهایی برای رهبری این تغییری که منتظرش هستیم قرار دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fc25e54-b26c-4282-8798-987e4b1e809d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات