728 x 90

اتمي رژيم ,

نیروگاه بوشهر

-

نیروگاه بوشهر
نیروگاه بوشهر
«بدقولیهای روسیه تردیدهای زیادی را درباره وعده کرملین برای تکمیل نیروگاه بوشهر در پایان تابستان سال جاری پدید می‌آورد» این عبارات که در خبرگزاری مهر آخوندی درج شده نگرانی رژیم را از راه‌اندازی نیروگاه بوشهر توسط روسیه ابراز می‌کند. آخرین وضعیت این پروژه چیست؟ موانع کدامند؟ فنی وتکنیکی است؟ یا سیاسی است؟

شرکت روسی «اتم استروی اکسپورت» روسیه به رژیم ایران وعده داده است که در اواخر تابستان امسال کار نیروگاه اتمی بوشهر را به پایان می‌برد. البته قرار بود این نیروگاه در هشتم ماه ژوییه سال ۱۹۹۹ میلادی یعنی ۱۰ پیش تمام شود اما تاریخ بهره‌برداری از آن تاکنون به تعویق افتاده است. طرف روسی هربار مشکلی را برای این تأخیر اعلام کرده. یکبار علت تعویق این پروژه را پرداخت نشدن تعهدات مالی رژیم اعلام کردند. یکبار مشکلات فنی عامل این تأخیر شد. سال گذشته صراحتاً مطرح کردند که مشکل سیاسی است نه فنی. در حال حاضر هم مشکل جدیدی را مطرح می‌کنند. این مشکل جدید توقیف محموله‌ها یی است که روسیه برای تکمیل نیروگاه بوشهر از طریق آلمان به ایران فرستاده اما گمرگ آلمان آن را توقیف کرده است. به گزارش خبرگزاری رویتر گمرک آلمان در ماه نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی و ماه ژانویه سال ۲۰۱۰ میلادی محموله‌های ارسالی روسیه را بازرسی و کامپیوترها و ماشین‌آلات آن را توقیف کرده است. توقیف این تجهیزات مانع راه‌اندازی به موقع نیروگاه بوشهر می‌شود.
رژیم آخوندی می‌گوید این که روسیه تجهیزات نیروگاه بوشهر را به آلمان می‌فرستد و از آن‌جا به ایران ارسال می‌کند سؤال برانگیز است. چرا مستقیماً به ایران نمی‌فرستد. مخصوصاً که روسیه بدقولیهای زیادی در زمینه راه‌اندازی این نیروگاه انجام داده است. به همین دلیل این موضوع ممکن است باز هم منجر به عقب افتادن راه‌اندازی نیروگاه بوشهر شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e734ac53-e3b1-4482-b675-aaacbd0b7510"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات