728 x 90

جهان اخبار اقتصادی,

هشدار یونیسف - نابرابری عمیق در میان کودکان فقیر و غنی جهان + تصاویر

-

 -
-
صندوق حمایت از کودکان ملل‌متحد ”یونیسف“در تازه‌ترین گزارش خود در 8تیر از افزایش کودکانی که نمی‌توانند به مدرسه بروند، ثابت ماندن نرخ ازدواج کودکان طی دهه‌های گذشته و مرگ قابل پیشگیریِ میلیون‌ها کودک فقیر طی ۱۵ سال آینده خبر داده‌است.
 
 
 
 

در این گزارش با اشاره به این‌که احتمال مرگ کودکان فقیر تا پیش از سن پنج سالگی، دو برابر بیشتر از هم‌سن‌وسال‌های ثروتمند آنهاست می‌افزاید:”احتمال این‌که دختران خانواده‌های فقیر، به ازدواج در سن کودکی مجبور شوند، دو برابر بیشتر است و در حال حاضر ۱۲۴ میلیون کودک از مدرسه‌های ابتدایی هم دور مانده‌اند “.
 
 
 
 
 
 

به گفته یونیسف شمار دختران کودکی که به ازدواج مجبور می‌شوند، از دهه ۱۹۹۰ تا کنون تغییری نکرده است؛ ازدواج‌هایی که هر ساله ۱۵ میلیون نفر را در بر می‌گیرد.
 
 
 
 
 


گزارش یونیسف در پایان اضافه می‌کند که ” اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۶۹ میلیون کودک، به‌دلیل ابتلا به بیماریهایی که قابل پیش‌گیری و درمان هستند، جان خود را از دست خواهند داد. نیمی از این کودکان ساکن مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا هستند. در این مناطق ۹۰ درصد کودکان تحت فقری شدید (کمتر از ۱.۹ دلار در روز) زندگی می‌کنند“.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/566e4cb6-d4c8-4282-a6bb-cdcc178219ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات