728 x 90

توطئه خانواده عليه اشرف,

اقدامات سرکوبگرانه دولت نوری مالکی علیه پناهندگان ایرانی در اشرف، محکوم است

-

استاد لوئی السعیدی کارشناس قانون بین المللی
استاد لوئی السعیدی کارشناس قانون بین المللی
لوئی سعیدی حقوقدان و از رهبران لیست العراقیه، اقدامات سرکوبگرانه دولت نوری مالکی علیه پناهندگان ایرانی در کمپ اشرف را که آخرین مورد آن نصب بلندگوها در محدوده قرارگاه و فحش و ناسزا گویی و سردادن شعارهای تحریک کننده به زبان فارسی علیه این پناهندگان را محکوم کرد.

السعیدی در یک اظهارنظر مطبوعاتی گفت که این اعمال با اخلاقیات مردم متمدن عراق که به تاریخ آن شناخته می‌شود جور در نمی‌آید و هم‌چنین منطبق با کنوانسیونها و قوانین بین‌المللی خاص حقوق پناهندگان نمی‌باشد. وی افزود که این پناهندگان بی‌دفاع به دور از هر گونه فعالیت سیاسی می‌باشند و نمی‌باید حکومت کشوری که به آن پناهنده شده‌اند اقدام به بازگرداندن آنان به کشورشان، جایی که زندگی و آزادی آنان مورد تهدید و در خطر قرار دارد بکند. این یک اصل به ثبت رسیده در کنوانسیون ژنو و قوانین سازمان ملل و اصول حقوق‌بشر می‌باشد. السعیدی تأکید کرد که ایجاد محدودیت و فشار علیه پناهندگان در کمپ اشرف امری ناپذیرفتنی است که از نظر ملی رد می‌باشد و کسی که خواهان ماندن در کمپ اشرف برای تضمین سلامتی خود می‌باشد می‌تواند تا زمانی که قوانین عراق را نقض نکرده باشد، بماند و کسی که به میل خودش خواهان رفتن به مکان دیگری است آزاد است و حق این کار را دارد، لیکن مجبور کردن آنها به ترک کردن عراق و جنگیدن فیزیکی و روانی برای مجبور کردن آنان به بازگشت به ایران بیانگر تاثیرات خارجی بر روی این مسأله است و این امر رد می‌شود.
السعیدی ادامه داد، نیروهای ملی عراق باید موضوع را برای حکومت روشن کنند و از آن خواهان حفاظت از پناهندگان سیاسی و انسانی گردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d763b807-fa0f-4172-8b4f-ea7c25326549"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات