728 x 90

تظاهرات مقابل پارلمان نروژ حمایت از مقاومت مردم ایران محکومیت اعدامهای فزاینده در رژیم آخوندی

اسلو تظاهرات حامیان مقاومت در حمایت از قیام مردم ایران و در اعتراض به اعدامهای فزاینده
اسلو تظاهرات حامیان مقاومت در حمایت از قیام مردم ایران و در اعتراض به اعدامهای فزاینده

اسلو

تظاهرات مقابل پارلمان نروژ

حمایت از مقاومت مردم ایران

محکومیت اعدامهای فزاینده در رژیم آخوندی

 

یاران شورشگر و حامیان مقاومت ایران روز شنبه ۱۲ اسفند در مقابل پارلمان نروژ در اسلو در حمایت از قیام مردم ایران و در اعتراض به اعدامهای فزاینده در رژیم تظاهرات کردند.

در این تظاهرات آقای اولاً اٍلوِستون elveston عضو کمیته انرژی و محیط‌زیست پارلمان نروژ، خانم کایا هیلٍرِن عضو جوانان حزب چپ سوسیالیست، پرآندرس گونار آلکسیوس، کشیش و مدیر کلیسای سوئد سخنرانی کردند.

دلارام دشتی

... مماشات و امتیاز دادن به فاشیسم دینی حاکم آن را در سرکوب و اعدام و شکنجه در داخل و جنگ‌افروزی و تروریسم در خارج از کشور تشویق کرده است. ما امروز در پارلمان نروژ جمع شدیم که صدای دربند مردمانمان باشیم.

 

اولاً الوستون نماینده لیبرال و عضو کمیته انرژی و محیط‌زیست پارلمان نروژ

اولا الوستون نماینده عضو کمیته انرژی و محیط‌زیست پارلمان نروژ در سخنرانی خود درباره نمایش شکست‌خورده انتخابات رژیم گفت: نکته جالب در مورد این انتخابات این است که چه درصدی از جمعیت ایران انتخابات را تحریم کرده‌اند. و چقدر اعتراض و مقاومت در این انتخابات نشان داده شده است. با توجه به قیام ۱۴۰۱ برای بقیه دنیا مهم است که این را در نظر داشته باشند. شورشی آن قدر گسترده که به سختی می‌توان آن را یک شورش نامید، بلکه باید آن را انقلاب نامید، پس وقت آن است که جهان بیدار شود، جهان باید با شدت بیشتری نسبت به رژیم ایران واکنش نشان دهد، تحریم‌ها باید تقویت شود. این یک وظیفه اخلاقی است که از اپوزیسیون ایران و کسانی که برای دموکراسی در ایران مبارزه می‌کنند، حمایت شود. مقاومت در ایران قوی است و آنچه ما باید برای آن تلاش کنیم یک انقلاب است.

 

‌کایا هیلرن – عضو جوانان حزب چپ سوسیالیت

خانم کایا هیلِرِن عضو جوانان حزب چپ سوسیالیت در سخنرانی خود گفت: با وجود نقض فاحش حقوق‌بشر، شکنجه و قتل، مردم ایران تسلیم نمی‌شوند و ما نیز تسلیم نخواهیم شد. رژیم ایران از کسانی که جرأت می‌کنند ایستادگی کنند می‌ترسد، از تظاهرات کنندگان می‌ترسد. آنها از حقوق‌بشر می‌ترسند. و بنابراین به اعدامها ادامه می‌دهند. پس از شروع تظاهرات، آنها استفاده از مجازات اعدام را به‌شدت افزایش داده‌اند تا مردم را به سکوت وادار کنند. در سال ۲۰۲۳، تعداد اعدامها ۳۰ درصد افزایش یافت. نروژ باید کارهای بیشتری انجام دهد. تا زمانی که جوانان در ایران اعدام می‌شوند، ما و نروژ نمی‌توانیم ساکت بمانیم. ما امروز اینجا ایستاده‌ایم تا بخواهیم اعدامها متوقف شود، نقض حقوق‌بشر متوقف شود. ما باید رژیم ایران را تا زمانی که از بین برود تحت فشار قرار دهیم.

ما به‌عنوان جوانان نروژ مسئولیت داریم. ما باید در برابر بی‌عدالتی بایستیم و از دولت نروژ نیز بخواهیم که کارهای بیشتری انجام دهد. ما تا آزادی مردم ایران در اینجا خواهیم ایستاد. ما باید در کنار مردم ایران در مبارزه با رژیم وحشی بایستیم.

 

‌کشیش پرآندرس گونار الکسیوس

کشیش پرآندرس گونار الکسیوس مدیر کلیسای سوئد نیزطی سخنانی گفت: مبارزه شما برای دموکراسی و آزادی برای بسیاری دیگر، برای کل جهان و برای ما نیز مهم است. این مقاومت در هر کجا که دیکتاتوری و ستم حاکم باشد و جایی که آزادی نباشد، الهام‌بخش است. بنابراین شهامتی که شما دارید برای همه ما مهم است. من متقاعد شده‌ام که خدا، به نبرد انسان‌ها برای حقوق‌بشر برکت می‌دهد. پس درود بر همه شما که برای آزادی می‌جنگید و سپاس فراوان برای شجاعت و استقامتتان، سال به سال، روزبه‌روز این برای تمام جهان مهم است.

 

 افشین متولی

افشین متولی از انجمن جوانانی ایرانی در نروژ در سخنان خود تأکید کرد: ما از تغییر رژیم به دست مردم و مقاومت ایران حمایت می‌کنیم. ما برای داشتن یک ایران آزاد و مبتنی بر جدایی دین و دولت تلاش و مبارزه می‌کنیم. ایرانی که در آن حقوق زن و مرد برابر باشد. ایرانی که در آن زنان در سطح رهبری باشند. ایرانی که در آن اعدام نباشد. ایرانی که در آن به پیروان سایر مذاهب و سایر ملیتها احترام بگذارند و حقوق آنها رعایت شود. یک ایرانی که برای همه آزاد باشد. من به این چند نکته‌ایی که اشاره کردم اینهادر حقیقت قسمتهایی از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی است که ما از این ده ماده‌ای برای یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت می‌کنیم.

ما در سرما و گرما در باد و بوران ایستاده‌ایم و این کار را تا آزادی ایران ادامه خواهیم داد. با تشکر از همه شما.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23670388-2a09-4c94-b13a-6f7529e91cb1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات