728 x 90

گرانی و تورم در آستانه ماه رمضان

افزایش قیمت مواد غذایی
افزایش قیمت مواد غذایی

گرانی و تورم هم‌چنان رو به افزایش است آن‌هم در شرایطی که ماه رمضان در راه است. ماهی که در آن قیمت بسیاری از خوراکی‌ها حتی خوراکی‌های پایه، گران‌تر می‌شوند!

قیمت برخی از کالاهای اساسی به‌قدری گران شده که بعید به‌نظر می‌رسد بتوان آنها را در این ماه رمضان بر سر سفره‌های مردم دید. به این قیمتها نگاه کنید!

طبق اعلام مرکز آمار رژیم، قیمت هر کیلو مرغ به ۸۷هزار تومان رسیده است.
طی یک دهه گذشته قیمت مرغ بیش از ۸۰برابر شده است و تهیه آن برای سفره‌های رمضانی سخت شده است.
این روزها گوشت قرمز نیز کالایی لاکچری شده و نرخ بالای ۵۵۰هزار تومان آن سبب شده تا از سر سفره خانوار زیادی حذف شود.
قیمت شیر بخش گاوداریهای صنعتی برای تولید‌کننده ۵۴.۹درصد افزایش یافته است. که طبعاً برای مصرف کننده به‌مراتب گران‌تر از این تمام خواهد شد.
و در شرایطی که خرما یکی از پرمصرف‌ترین خوراکی‌های رمضان است، و با توجه به این‌که تولید انبوه آن در ایران هم‌چنان جریان دارد اما در حال حاضر قیمت هر کیلو خرما در بازار مصرف حداکثر به کیلویی ۳۵۰هزار تومان رسیده و آن را به یک کالای لاکچری تبدیل کرده است.
تغییرات قیمتی طی ۵سال گذشته نشان می‌دهد که خرما از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۳۰۰درصد افزایش قیمت داشته است و امسال هم هم‌چنان در مسیر گران شدن حرکت می‌کند.

در حالی‌که پولی که به نخل‌داران می‌رسد هم‌چنان همان پولی است که چند سال قبل دریافت می‌کرده‌اند. وضعیتی که پیشاپیش نشان می‌دهد از این همه گرانی خرما، هیچ سودی نصیب خرماکاران نمی‌شود.

همراه با خرما، برخی کالاهای دیگر از جمله شیرینیهای مخصوص ماه رمضان و آش و حلیم هم گران شده‌اند،

و همه این خبرها نشان می‌دهند که امسال در ماه رمضان باز هم شاهد افزایش قیمت این کالاها و دور شدن بیشتر آنها از سفره کوچک مردم خواهیم بود.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b116057-f005-4bf9-9f85-bb68f2bb2674"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات