728 x 90

واشنگتن پست: ترامپ با پیروزی در سوپر سه‌شنبه به نامزدی حزب جمهوریخواه برای ریاست‌جمهوری نزدیک‌تر می‌شود

سه‌شنبه بزرگ در آمریکا
سه‌شنبه بزرگ در آمریکا

واشنگتن پست روز ۱۶ اسفند در گزارشی از برگزاری مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری با عنوان «سه‌شنبه بزرگ» یا سوپر سه‌شنبه نوشت: ترامپ با پیروزی در سوپر سه‌شنبه به نامزدی حزب جمهوریخواه برای ریاست‌جمهوری نزدیک‌تر می‌شود.
دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در حداقل دوازده ایالت، پیروزیهای مقدماتی قدرتمندی را به دست‌آورد و به کسب نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک‌تر شد و به‌طور کامل‌تر به رقابت مجدد با بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا رسید.
ترامپ آخرین رقیب همیشگی خود در حزب جمهوری خواه، نیکی هیلی را با اختلاف زیادی در اکثر ۱۵ ایالتی که در «سوپر سه‌شنبه» انتخابات مقدماتی یا گروهی برگزار کردند، با پیروزیهای پیش‌بینی شده توسط آسوشیتدپرس از شهر جنوب عمیق تا نیوانگلند را رهبری کرد. او برنده تگزاس و کالیفرنیا از نظر نمایندگان غنی بود، در ماساچوست معتدل پیشتاز بود و با بیش از ۶۰ امتیاز در اوکلاهما با تقریباً تمام آرا برنده شد.
اما هیلی، سفیر سابق در سازمان ملل، در ورمونت به پیروزی غافلگیرکننده‌ای دست یافت، که تلاش کرد نشان دهد بسیاری از رای‌دهندگان هم‌چنان خواهان جایگزینی برای ترامپ هستند. او با بیش از ۸۰ درصد آرا شمارش شده چند امتیاز در ورمونت از ترامپ هم جلوتر بود.

خبرگزاری رویترز نوشت: روز سه‌شنبه ۱۵ ایالت در آمریکا شاهد برگزاری مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری با عنوان «سه‌شنبه بزرگ» یا سوپر سه‌شنبه بود. اهمیت سه‌شنبه بزرگ در این است که یک‌سوم نمایندگان که بعداً نامزد نهایی احزاب را تعیین می‌کنند در این روز مشخص می‌شوند. سوپر سه‌شنبه تا حد زیادی سرنوشت نامزدهای نهایی احزاب را تعیین می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ در پرونده کلرادو در مورد رد صلاحیت ریاست جمهوری آمریکا در دیوان‌عالی ایالات متحده برنده شد. دیوان عالی ایالات متحده روز دوشنبه در حالی که دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود برای باز پس‌گیری ریاست‌جمهوری تلاش می‌کرد، یک پیروزی بزرگ را به وی اعطا کرد. دیوان عالی ایالات متحده، ایالتها را از رد صلاحیت نامزدهای پست فدرال که شامل پرونده شورش در دادگستری کلرادو می‌شود، منع کرد. دیوان‌عالی کلرادو ترامپ را به اتهام شورش، از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایالت ممنوع کرده بود. دیوان‌عالی در ماه آوریل در مورد این‌که آیا می‌توان به‌طور کلی ترامپ را به‌خاطر شورش محاکمه کرد، قضاوت خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4afb5cd6-46c5-45b9-8cab-4b2d6e780dd7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات