728 x 90

گزارش جامع درباره یگانهای دخیل در سرکوب مرگبار اعتراضات سال ۱۴۰۱

سازمان عدالت برای ایران منتشر کرد
سازمان عدالت برای ایران منتشر کرد

در آستانه روز جهانی زن

سازمان عدالت برای ایران

گزارش جامع خود درباره یگانهای دخیل

در سرکوب مرگبار اعتراضات سال ۱۴۰۱ را منتشر کرد

 

شناسایی ۲۰ واحد نظامی

و ۵۲۶ فرد مسئول ارتکاب جنایت علیه بشریت

بر اساس ۳۵ هزار قطعه ویدئو و تصویر

 

نیروهای امنیتی حداقل در ۹ استان

از کودکان سرباز زیر ۱۵ سال استفاده کرده‌اند

سازمان عدالت برای ایران در آستانه روز جهانی زن گزارش جامع خود درباره یگانهای دخیل در سرکوب مرگبار اعتراضات سال ۱۴۰۱ را منتشر کرده است. این گزارش بر اساس بررسی بیش از ۳۵۰۰۰ قطعه ویدیو و تصویر تهیه شده و دست کم ۲۰ واحد سرکوب در سپاه، بسیج و نیروی انتظامی شناسایی شده‌اند. این گزارش هم‌چنین ۵۲۶ فرد را که در جنایت علیه معترضان نقش داشته‌اند شناسایی و به نهادهای بین‌المللی معرفی کرده است.

یافته‌های این گزارش ۲۵۰ صفحه‌یی که به کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل نیز ارائه شده است نشان می‌دهد که مقامات جمهوری اسلامی در بالاترین سطوح به اعتراضات تحت عنوان «جنگ ترکیبی» و به‌عنوان درگیری مسلحانه واکنش نشان دادند.

بر اساس یافته‌های گزارش“ اعلام جنگ به غیرنظامیان ”، حکومت دست‌کم در استانهای تهران، کرمانشاه، آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و کردستان از نیروهای رزمی ویژه بسیج و واحدهای رزمی نیروی مخصوص کادر سپاه استفاده کرده است.

شواهد بصری جمع‌آوری‌شده نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی حداقل در ۹ استان از جمله تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، کردستان، گلستان، سیستان و بلوچستان و مازندران از کودکان سرباز زیر ۱۵ سال استفاده کرده‌اند.

از میان ۳۵۰۰۰ قطعه شواهد صوتی و تصویری که توسط عدالت برای ایران جمع‌آوری شده است، بیش از ۲۳۰۰ ویدئو و تصویر که حاوی صحنه‌های سرکوب و کشتار معترضان یا نشانگر نوع تجهیزات مورد استفاده برای سرکوب اعتراضات بود انتخاب و به‌عنوان منبع اصلی شواهد و مستندات این گزارش مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار گرفته است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/275ebe18-49b5-4de6-baac-95b6d0356eeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات