728 x 90

مذاكره آمريكا با رژيم,اتمي رژيم ,

مشاجره پشت صحنه بر سر افشای سایت اتمی قم

-

اوباما.، سارکوزی و گوردون براون
اوباما.، سارکوزی و گوردون براون
دیلی تلگراف نوشت: گوردن براون و نیکولا سارکوزی در پشت صحنه، در رابطه با خبر هفته پیش مبنی بر افشای یک نیروگاه غنی‌سازی اورانیوم سری در ایران با رئیس‌جمهور آمریکا مشاجره داشتند…
به نوشته دیلی تلگراف، اوباما باعث عصبانیت رهبران اروپایی شده چرا که او اصرار داشت کنفرانس مطبوعاتی مشترک را به بعد از نشست شورای امنیت سازمان ملل، که خود رهبری می‌کرد، موکول کند. اوباما نگران بود که اعلام این خبر تاثیرات جلسه او در مورد عدم تکثیر تسلیحات هسته‌یی را تحت شعاع قرار دهد.
جزئیات این اختلاف توضیح می‌دهد که چرا براون و سارکوزی از رهبر آمریکا موضع سخت‌تری نسبت به رژیم ایران اتخاذ کردند.
نخست وزیر انگلستان گفت زمان برای ”کشیدن مرز سرخ“ در رابطه با برنامه هسته‌یی تهران فرا رسیده و رئیس‌جمهور فرانسه هم اوباما را به‌خاطر ساده‌لوح بودن ”رویاهای“ او برای از بین بردن تسلیحات هسته‌یی مورد تمسخر قرار داد.
به گفته مقامات فرانسوی، بروان و به‌طور خاص سارکوزی خواستار اعلام این موضوع در روز 24سپتامبر بودند. یا در خود نشست شورای امنیت با رهبری رئیس‌جمهور آمریکا و یا بلافاصله بعد از آن.
رهبران اروپایی معتقد بودند که موقعیت بهتری وجود نداشت برای این که اعلام کنند که سرویسهای اطلاعاتی هر سه کشور در همکاری با همدیگر توانسته بودند یک تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم زیر زمینی که در قم زیر ساخت بود را کشف کنند.
دیلی تلگراف افزود: بعد از کلنجار رفتنها، بروان و سارکوزی قبول کردند که این خبر را به تاخیر انداخته و روز بعد در پیتزبورگ، در اجلاس جی-20 آن را اعلام کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd840942-bede-4d61-a43f-12cfa4734313"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات