728 x 90

گران کردن بنزین برای تأمین خرج سرکوب و تروریسم!

گرانی بنزین
گرانی بنزین
این هفته شاهد بودیم که رژیم آخوندی اعلام کرد قیمت حامل‌های انرژی، یعنی بنزین و گازوییل را افزایش خواهد داد. موضوعی که هم در جامعه تلاطم ایجاد کرد و هم در خود رژیم به یک کشمکش دامن زد. از طرفی شاهد بودیم که نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه آخوندها و سخنگوی دولت روحانی، به صحنه آمد و از این افزایش قیمت سوخت دفاع کرد.

در این رابطه سخنگوی دولت روحانی در گفتگو با تلویزیون رژیم 21آذر 96 گفت: ”در بودجه سال 96 دولت اجازه داره تا سقف 48هزار میلیارد تومان نسبت به اصلاح قیمت حاملهای انرژی اقدام کنه و درآمدی را هم کسب کند. در حالیکه با قیمتهای موجود ما چیزی حدود 32هزار میلیارد تومان کسب می‌کنیم. فاصله بین این 32هزار که الآن وجود داره تا 48هزار که امسال اجازه قانونی هست، یک عدد 16هزار میلیارد تومان است. یعنی اگر قراره ما با این به سقف برسیم، قیمت بنزین حتی می‌تواند به اعداد خیلی بیشتر از عدد فعلی دست پیدا کند».

نوبخت توضیح داد که افزایش قیمت حامل‌های انرژی به‌خاطر سقفی است که برای دولت روحانی مشخص شده است و به این ترتیب اقدام لازمی بوده است.

طرفه این‌که نوبخت طلبکار هم هست که باید قیمت بنزین را خیلی بیشتر از این هم بکنند.

کشمکشی که در درون رژیم و به‌خصوص در درون باند روحانی بر سر گران کردن حامل‌های انرژی و به‌خصوص بنزین وجود دارد، نشان می‌دهد که این اقدام تنها برای دزدی بیشتر از مردم است و هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

نگرانی هم این است که ممکن است گران کردن بنزین پیامدهای اجتماعی داشته و باعث اعتراضات مردمی بشود.

دراین زمینه سایت حکومتی فرارو 22آذر نوشت: ”این بودجه نیازمند تغییر است و اگر نمایندگان عمیق و جدی آن را بررسی نکنند، کشور در سال 97 با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه می‌شود. وقتی بنزین 30درصد و گازوییل 20درصد گران می‌شود، تکانهٴ این افزایش قیمت روی تمامی قیمتهای دیگر تاثیر دارد و آنها را بالا می‌برد.»

حداد عادل روز 22آذر گفت: «خبرسازی‌ها در فصل بودجه، به قصد سلب اعتماد مردم از نظام است!».

طبعا مفهوم سلب اعتماد مردم به‌معنی نفرت اجتماعی از رژیم است چون صحبت از «اعتماد» برای مردمی که 38سال است با گوشت و پوست خود تمام جنایات و دزدیهای این رژیم را لمس می‌کند توهمی بیش نیست.

به این دلیل است وقتی دولت روحانی قیمتها را بالا می‌برد تار و پود نظام به لرزه در می‌آید، چون از پیامدهای اجتماعی آن وحشت دارند و می‌دانند که به دست خودشان بستر خیزشها و انفجار اجتماعی را آماده می‌کنند.

با این وجود دولت روحانی چون پولی در بساط ندارد مجبور است که حامل‌های انرژی و به‌خصوص بنزین را گران کند.

البته پول وجود دارد اما اولویت بودجه تأمین هزینه جنگ و کشتار در سوریه و عراق و یمن و تأمین مخارج حزب‌الشیطان در لبنان است، اولویت دوم تأمین مخارج نیروی سرکوب در داخل کشور است.

در زمینه افزایش بودجه سپاه خبرگزاری حکومتی ایلنا 19آذر نوشت: «دولت دوازدهم امسال هم به میزان چشم‌گیری بودجه پیشنهادی سپاه پاسداران را افزایش داده است. بودجه پیشنهادی دولت برای سپاه پاسداران در سال ۹۷ مبلغ ۲۶۷، ۳۶۶، ۹۷۱هزار میلیارد تومان است».

واضح است که بودجه‌های غیرعلنی که سپاه دارد بیشتر از این است که رسماً اعلام می‌شود، بنابراین برای تأمین این هزینه‌ها رژیم کمبود بودجه را بر سر مردم سرشکن می‌کند.

تلاش رژیم این است که هر چه بیشتر فضای سرکوب، ترس و ناامیدی را در جامعه دامن بزند و به این دلیل است که این همه برای نیروهای سرکوب و بویژه سپاه پاسداران ضدخلقی خاصه خرجی می‌کند.

همین هفته رسانه‌های رژیم از قول پاسدار یزدی سرکرده سپاه رژیم در تهران، نوشتند: «فرمانده سپاه تهران بر لزوم توجه جدی همه دستگاهها به آسیب‌های اجتماعی پایتخت تأکید کرد و از ایجاد گشتهای جلوگیری از وقوع سرقت و برخورد با اوباش در تهران خبر داد». البته مقابله با سرقت و اراذل و اوباش بهانه و پوش است، چون بزرگترین سارق در ایران سپاه پاسداران ضدخلقی و آخوندها هستند.

در جمله بعدی پاسدار یزدی پرده را کنار زد و گفت: «باید اعلام کنم در تهران در هر ساعت زلزله‌هایی به نام فقر، اعتیاد و... رخ می‌دهد!».

ملاحظه می‌شود که نگرانی و وحشتشان از زلزله‌های اجتماعی، زلزله فقر، بیکاری و سایر بحرانهای اجتماعی است که باعث و بانی به‌وجود آمدن آنها نظام فاسد ولایت‌فقیه است و لاغیر.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d86aa042-c998-48d5-9977-105c946ea39a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات