728 x 90

هشدار دونالد ترامپ به رهبر کره شمالی:‌ توان نظامی آمریکا را به آزمایش نکشید

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه 31شهریور 96 در رشته توئیتهایی به شخص کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هشدار داد که توان نظامی آمریکا را به آزمایش نکشد.

فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا افزود، رهبر کره شمالی مرد دیوانه‌ای است که اهمیتی به گرسنه نگاه داشتن و یا کشتن مردمش نمی‌دهد.

دونالد ترامپ پیشتر در روز پنجشنبه در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد در نیویورک، پس از دیدار با رئیس‌جمهور کره جنوبی و نخست‌وزیر ژاپن، اعلام کرد با امضای یک فرمان جدید تحریم‌های گسترده‌تری علیه پیونگ یانگ اعمال خواهد کرد. او روز جمعه این تحریمها را اعمال کرد.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به افزایش تهدیدهای پیونگ یانگ گفت پرزیدنت ترامپ از همه مسیرهای ممکن، یعنی دیپلوماتیک و نظامی به رفتارهای پیونگ یانگ پاسخ خواهد داد.

او گفت: «واضح است که رئیس‌جمهوری پاسخگویی به کسانی که مردم آمریکا را می‌ترسانند، جدی می‌گیرد. او پاسخگویی را مهمترین اولویت کاری خود می‌داند؛ اما آمریکا در مقابله با کره شمالی تنها نیست. ما همکاری تنگاتنگی با مهمترین حامی مالی و سیاسی کره شمالی، یعنی چین و روسیه برای مقابله با پیونگ یانگ برقرار کردیم. ما از آنها خواستیم با کیم جانگ اون صحبت کنند.»

وزیر خارجه آمریکا با بیان این‌که ما اقدامات دیپلوماتیک خود را ادامه خواهیم داد، گفت: «اما تمامی گزینه‌های نظامی ما همان‌گونه که رئیس‌جمهوری گفتند روی میز است. رئیس‌جمهوری برپایه ارزیابی دقیق ما از همه این تهدیدها، تصمیم مناسب را در وقت مقتضی اتخاذ خواهد کرد.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08797184-c559-493a-a2e8-dfe8887e4093"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات