728 x 90

تشدید هراس رژیم و ادامه تهاجم نماینده آمریکا

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل
در حالی که ظریف وزیر خارجه رژیم مدعی شده است «تداوم برجام بدون آمریکا ناممکن نیست» (آفتاب یزد-16شهریور) واکنش مقامات و رسانه‌های حکومتی حاکی از نگرانی رژیم نسبت به خروج آمریکا از برجام است:
تلویزیون رژیم در روز 15شهریور در یک گزارش خبری از جمله گفت: «رئیس‌جمهور در دیدار فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن گفت دولت آمریکا در تعهداتش در برجام عمل نکرده». و سپس افزود: «رئیس‌جمهور با بیان این‌که برخی اقدامات آمریکا فضای همکاری بین‌المللی را تخریب می‌کند تأکید کرد ایران هرگز آغازگر نقض توافق نخواهد بود. اما در برابر متعهد نبودن طرف مقابل عکس‌العمل لازم را نشان خواهد داد».

تلویزیون رژیم در روز 15شهریور در ابتدای یک گزارش خبری دیگر با سوز و گداز گفت: «بهانه پشت بهانه برای نقض عهدهای پی‌درپی. این حکایت سیاست آمریکا در قبال برجام است». و سپس این عبارت نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل را که گفت: «نمی‌دانم که ترامپ پایبندی به برجام را تأیید می‌کند یانه؟» در ادامه سوزنامه‌اش پخش کرد.

یک رسانه باند خامنه‌ای با عنوان «پایان افسانه اروپای خوب و آمریکای بد» در واکنش به ادعای ظریف که اروپاییها مخالف سیاستهای آمریکا و همسو با رژیم برای حفظ برجام اند نوشته است: «زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان در جریان سفر به واشینگتن و در دیدار با رکس تیلرسون در بیانی که اکثر رسانه‌های داخلی آن را ندیده و یا شاید نخواستند که ببینند می‌گوید: اما (آلمان) در عین‌حال آمادگی دارد که به همراه فرانسه، بریتانیا و آمریکا تهران را تحت فشار بگذارند تا تمامی جزئیات توافق را اجرایی کند!». (رجا نیوز- 13شهریور)

کیهان خامنه‌ای هم ضمن واکنش به سخنان نیکی هیلی نماینده آمریکا در اندیشکده اینترپرایز نوشته است: «پس از امضای برجام، کلیدواژه‌هایی هم‌چون «برجام منطقه‌ای»، «برجام ۲و ۳»، «منطقه قوی‌تر به جای قوی‌ترین کشورِ منطقه» و... بارها از سوی مقامات غربی و روزنامه‌های زنجیره‌یی مطرح شد. این ایده غلط و مغایر با منافع ملی، در حقیقت بر لزوم کوتاه‌آمدن از سیاستهای انقلابی ایران در منطقه، کاهش حمایت از متحدان استراتژیک منطقه‌یی و گفتگوی بی‌پشتوانه با کشورهای مرتجع منطقه تأکید دارد». (کیهان- 16شهریور)

این واکنشها به اظهارات چند روز قبل نماینده آمریکا در سازمان ملل در حالی است که او بار دیگر گفت: «رژیم ایران به پشتیبانی از تروریسم و آتش‌افروزی در تنشهای خاورمیانه ادامه می‌دهد». نیکی هیلی بار دیگر تأکید کرد «سپاه پاسداران اقدام به توسعه موشکهای بالستیک قادر به حمل کلاهکهای هسته‌یی می‌کند. و رژیم ایران هم‌چنان اقدام به قاچاق اسلحه، نقض ممنوعیت سفر و حمایت مستمر از تروریسم می‌کند. هم‌چنین به تنشهای منطقه‌یی شدت می‌بخشد». (العربیه- 15شهریور)

هم زمان کر ناهماهنگ ابراز نگرانی از چشم‌انداز اقدامات آمریکا در رسانه‌های حکومتی بالا گرفت:

خبرگزاری پاسداران (فارس) 16شهریور: «ترامپ با برجام چه خواهد کرد؟
دولت ترامپ این هفته تلویحا نقشه راه خود در قبال توافق هسته‌یی با ایران را برای رسانه‌ها ترسیم کرد. نقشه راهی که هدف روشن آن احاله پرونده برجام، به کنگره است».

نقوی حسینی عضو مجلس ارتجاع 16شهریور: «ایران به هیچ‌وجه متوقف‌کننده برجام نخواهد بود. عقل ایجاب نمی‌کند که هزینه دیگری بدهیم تا برجام را متوقف کنیم؛ انسان یا چوب را می‌خورد یا پیاز را و ما یکبار چوب خورده‌ایم و توافق منعقد شده، حال بیاییم پیاز را بخوریم و توافق را لغو کنیم؟! به همین دلیل ایران به هیچ‌وجه متوقف‌کننده برجام نخواهد بود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05f26217-3778-4f99-ab68-b924053aad95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات