728 x 90

هر ۲۹ساعت یکبار یک مرکز پزشکی در سوریه بمباران می‌شود

هر ۲۹ساعت یکبار یک مرکز پزشکی در سوریه بمباران می‌شود
هر ۲۹ساعت یکبار یک مرکز پزشکی در سوریه بمباران می‌شود
یک گزارش مشترک از طرف سازمانهای حقوقی سوریه نشان داد که در ماه آوریل گذشته ۲۵مرکز پزشکی در سوریه مورد تهاجم واقع شده است.

سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه ۷مرداد ۹۶با اشاره به این گزارش افزود مطابق این آمار هر ۲۹ساعت یکبار یک مرکز پزشکی مورد هدف قرار گرفته است که ۹۱درصد این حملات از طرف نیروهای رژیم اسد و نیروهای روسی صورت گرفته است و بیشتر، در استان ادلب بوده است.

طبق این گزارش، حملات با استمرار بمباران و بدون اعلام هشدار انجام شده است درصورتی‌که در اطراف اماکن مورد تهاجم هیچ‌گونه اعمال نظامی فعال انجام نمی‌شده است.

بیشتر بخوانید:‌
سازمان ملل‌: ۵۹مرکز درمانی در سوریه طی ۶ماه گذشته بمباران شده است

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل‌ متحد اعلام کرد ۵۹مرکز درمانی در سوریه طی ۶ماه گذشته بمباران شده است.
سایت ائتلاف ملی ا‍پوزیسیون سوریه ۹تیر ۹۶به‌نقل از وی افزود تنها در هفته گذشته حداقل ۸حمله در استان ادلب انجام شده است. در یکی از حملات به یک بازار محلی در روز ۳تیر 96 ده‌نفر از جمله تعدادی زن و کودک کشته شدند.
سخنگوی دبیرکل حمله به شهروندان و نهادهای اجتماعی را محکوم کرد و تأکید کرد در سال گذشته میلادی ۱۳۶مرکز درمانی بمباران شده و ۳۱کادر درمانی کشته شده‌اند.

گوترز: بیش از ۸۰۰کادر پزشکی در سوریه کشته شده‌اند
سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه به‌نقل از دبیرکل سازمان ملل‌متحد آنتونیو گوترز نوشت: از شروع انقلاب سوریه در سال 2011بیش از 800تن از کارکنان بخش پزشکی در سوریه کشته‌ شده‌اند.
گوترز این سخنان را روز جمعه 5خرداد 96 در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره حفاظت از شهروندان در درگیریهای مسلحانه بیان کرد.

دبیرکل ملل‌متحد از شورای امنیت خواست که حملاتی که تأسیسات پزشکی را مورد هدف قرار می‌دهد محکوم کرده و از مسئولان آن حسابرسی کند.
وی گفت: ”بیش از 400حمله علیه مراکز پزشکی ثبت شده است“. این آمار مربوط به شروع اعلام جنگ رژیم اسد علیه مردم سوریه در سال 2011 است.

گوترز افزود: ضروری است که از ساختن مناطق نظامی در داخل مناطق مسکونی یا در نزدیکی آن خودداری شود و همچنین نباید اسحله انفجاری با آثار گسترده علیه مناطق مسکونی به‌کار گرفته شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb88b385-0cac-44f1-9a6d-38d8f529ee7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات