728 x 90

اخبار اروپا,

لندن، پاریس و بروکسل هدف مطلوب تروریست‌ها

-

صحنةيي  از حمله تروریستی داعش در فرانسه
صحنةيي از حمله تروریستی داعش در فرانسه
چرا لندن، پاریس و بروکسل هدف مطلوب تروریستها هستند؟

تلویزیون یورونیوز 5تیر 96: بلژیک، انگلستان، فرانسه، چرا این کشورها اهداف برگزیده داعش برای حملات تروریستی هستند؟

یکی از دلایل اصلی می‌تواند آن باشد که این سه کشور اروپایی در قلب ائتلاف ضدداعش در عراق و سوریه قرار دارند. درست است که آمریکا مهم‌ترین کشور حاضر در این ائتلاف است، اما فرانسه از نظر تعداد حملات، دوم و از نظر تعداد ناو، تجهیزات رزمی هوایی و استعداد نفرات زمینی، بعد از آمریکا و انگلستان، سومین نیروی ائتلاف است. انگلستان نیز در این عرصه بسیار فعال است و به‌خصوص در عراق نیروهای ویژه زمینی دارد. بلژیک نیز با جنگنده‌های خود در این نبرد حضور جدی دارد.

داعش از زمان آغاز حمله ائتلاف در سال ۲۰۱۴ در حال عقب‌نشینی است و از خلافت مورد ادعای آن چیز زیادی باقی نمانده است. پایگاه مهم آنها در شهر موصل در حال سقوط است و نبرد بزرگی برای بازپس‌گیری شهر رقه سوریه از آنها آغاز شده است. در همین حال صدور شبه‌نظامیان بنیادگرا بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

داعش می‌کوشد تا بی‌ثباتی را به درون خاک دشمنانش بکشاند. علاوه بر این، تعداد زیادی از نیروهای داعش که از کشورهای اروپایی به این گروه پیوسته‌اند، با بازگشت به کشورشان یا با هماهنگی از خارج، به‌راحتی به درون این کشورها دسترسی دارند. بر اساس آمار مؤسسه بین‌المللی مطالعات بنیادگرایی، از میان اروپایی‌های پیوسته به داعش ۷۰۰نفر فرانسوی، ۵۰۰نفر انگلیسی و ۲۵۰نفر بلژیکی هستند.

حمله به اهداف آسان و قابل دسترس با چاقو یا با خودرو به جای مواد منفجره، به یک روش عملیاتی ساده تبدیل شده است. حملات نیز اغلب نمادین هستند: برای فرانسه روز جشن ملی ۱۴ژوئیه یا خیابان شانزه لیزه و برای انگلستان مکانهای معروف توریستی.

آخرین وجه مشترک سه کشور فرانسه، انگلستان و بلژیک این است که هر سه دارای تکثر فرهنگی و اجتماعی هستند و داعش در این کشورها در پی ایجاد تفرقه در حد انفجار است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20d66d51-b9aa-4c0d-bf83-422462f4b607"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات