728 x 90

هلدینگ فساد در آیینه مناظره!

مناظره آیینه تمام قد فساد
مناظره آیینه تمام قد فساد
سومین مناظرهٴ انتخاباتی کاندیداها دیروز تمام شد، مناظره‌ای که بیش از دو مناظره قبلی کاندیداهای مورد تأیید نظام از خجالت هم درآمدند و اعترافهای قابل توجهی کردند البته با این توجه که به مرزسرخهای نظام و ولی‌فقیه از جمله قتل‌عام 67 و یا ارگانهای وابسته به بیت و فساد آنها نزدیک نشدند.

اعتراف به 38سال حاکمیت اعدام کم حرفی نیست!
اعتراف به فساد فراگیر مالی و سیاسی نکات مهمی هستند که می‌توانند نه یک چهرهٴ سیاسی بلکه یک نظام را ساقط کنند مگر این‌که نظامش، دیکتاتوری آن هم از نوع آخوندی باشد!
اعتراف به نقش ویرانگر سپاه پاسداران در اقتصاد قاچاق و فساد سیاسی هم نکته مهمی بود.
همینطور اذعان به فساد قضاییهٴ مملکت!
و از همه بدتر، رونمایی از اشراف دولت حاکم به همهٴ این فجایع و شراکتش در وضعیت موجود.

واقعیت این است که در هیچ‌کجای دنیا شما نمی‌توانید رئیس دولتی را پیدا کنید که بیاید جلوی دوربین و صریحاً بگوید همین آقایی که این‌جا نشسته (یعنی قالیباف) و می‌خواهد رئیس‌جمهور هم بشود! فلان سال، فلان جا، فلان جنایت را کرد اما من نگذاشتم مجازات بشود! بعد هم به‌رغم همچین اعترافی، باز هم هیچ نهاد قانونی‌ای از او حسابرسی نکند! چون قاضی خود آن نهاد قانونی یعنی رئیسی هم همانجا نشسته و خودش هم تا فرق سر در آن جنایتها و اعدامها غرق است!
و از طرفی ولی‌فقیه مملکت هم که به کل داستان مشرف است!

اینها نکات خیلی جدی و مهمی بود که از گوشه و کنار مناظره‌ها بیرون زد و هرکدامشان یک سند و گواهی تاریخی در محکومیت نظام حاکم است.

اما غیر از این نگاه از زاویهٴ دیگری به این مناظرهٴ ، حقایق دیگری را روشن می‌کند.

دیروز 22اردیبهشت96 روی هرچیزی که دست گذاشتند، به فساد مالی و فساد اقتصادی ختم شد! در مناظرهٴ دیروز، کلمه فساد، مثل توپ پینگ پنگ بین طرفین رد و بدل می‌شد! و هر دو فساد هم را رو می‌کردند.

مثلاً وقتی رئیسی پرونده‌های مالی روحانی و باندش را رو کرد، روحانی هم متقابلاً به رئیسی گفت:
«شما اگر با فساد مخالف هستید در پرونده 12هزار میلیارد تومانی که یک ور آن قاضی بود که تخلف کرد و عزل شد و یک ور آن هم آقایی بود که فرار کرد. یه ور دیگه‌اش همین آقاییه که الآن نزد خود شماست! شما اگر با فساد مخالف هستید از پرونده‌یی که از آن مطلع هستید چرا اقدام نکردید؟ من نمی‌خواستم اینها را بگویم!».
یعنی چون مشتم را باز کردی من هم تلافی کردم اگر نمی‌گفتی منهم نمی‌گفتم!
روحانی حتی جرأت نکرد اسم قاضی جنایتکار سعید مرتضوی را بیاورد!

رئیسی هم متقابلاً مچ روحانی را در ورود رسمی 18میلیارد یا 12میلیارد دلار کالای قاچاق گرفت.

در نتیجه روحانی پاتک زد و دست رئیسی را در بر باد رفتن یک عدد ناقابل سه و شش دهم میلیارد دلاری نشان داد و به سرعت از روی آن گذشت!

تا قالیباف نوبتش شد و گفت آقای روحانی تو خودت فلانجا از رانت استفاده کردی به همین علت نمی‌توانی جلوی رانتخواری را بگیری!
آنچه در برابر چشمان مردم قرار گرفت، فراگیر بودن فساد در نظام ولایت بود.
البته آنچه بیان شد، مشت نمونهٴ خروار بود، چرا که ابعاد فساد خیلی بیشتر ازاینهاست که در یک مناظرهٴ دو سه دقیقه‌ای بتوان گفت!

اصلا برای همین هم، مدت مناظره‌ها را این طور کوتاه و در حد دو سه دقیقه تنظیم کرده بودند تا زمام کار از دستشان در نرود!

به‌عنوان نمونه در بیان عمق این فساد، نگاهی به هلدینگی که اسمش را گذاشته‌اند آستان قدس رضوی که رئیسش هم همین آخوند رئیسی است (البته با پوزش از ساحت پاک امام رضا علیه‌السلام که ربطی به آخوندهای دین‌فروش ندارد)، اولاً سوپر هلدینگه! و نه یه هولدینگ ساده!

ثانیا همین سوپر هلدینگ حدود 89 کمپانی دیگر را زیر مجموعه خودش دارد که هر کدامشان هم شرکتهای پوششی و جانبی خودشان را دارند!

هلدینگی که شخص خمینی به واعظ طبسی داد و خامنه‌ای هم روی مالکیت بی‌مالیاتش مهر تأیید زد.

یکی از کمپانی‌های این هلدینگ، کمپانی لیلاند موتورزه که شاید بزرگترین کارخانهٴ ماشین‌سازی از نوع خودش حداقل در خاورمیانه است! این لیلاند موتور را کی به آستان قدس داده است؟ سید محمدخاتمی به‌اصطلاح مرشد اصلاحات! در سال 86 مجانی تقدیم طبسی کرده اسمش را هم گذاشته‌اند مابه‌ازای بدهی دولت به آستان قدس، آستان قدسی که میلیاردهاتومان مالیات به دولت بدهکار است و همین الآن هم جنگ مالیاتش دوباره رو آمده است!

همین آستان قدس در اکتشاف و فروش نفت خام که دیروز طعنهٴ خام فروشی آن را رئیسی به روحانی می‌زد، خودش یک کمپانی خیلی بزرگی دارد به اسم ”شرکت توسعهٴ نفت و گاز رضوی“ !

این کمپانی نفت و گاز در چپاول منابع نفتی مملکت با یک هلدینگ دیگر دست در کار دارد به نام ”شستا“

اما سوپر هلدینگ ”شستا “ !
شستا همون شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی است که خودش به تنهایی صاحب 400 تا شرکت و کمپانی دیگر است!

شستا مال کیست؟ کنترل این سوپر هلدینگ در دست یک باند از به‌اصطلاح اصلاح طلب‌هاست! که از چنگ احمدی‌نژاد و سعید مرتضوی درش آوردند!

نتیجه بحث این‌که خیلی روشن است! اینها همگی چه اصلاح طلب! چه اصول‌گرا! و چه اعتدالی! چه در بخش کشوری باشند و چه در نهادهای لشگری مثل سپاه و بسیج که مالکیت آنها بر معادن کشور در همین فاجعه معدن یورت گرگان چند روز پیش رو شد، همهٴ اینها دستشان در غارت و چپاول ثروتها و منابع ملی مردم، در دست همدیگر‌است.

افشاگری هم اگر می‌کنند فقط وقتی است که احساس می‌کنند طرف مقابل می‌خواهد به حیطه مالی یا قدرت سیاسی‌طرف مقابل دست اندازی کند!

برای همین هم هست که دعوت به تحریم کلیت این خیمه‌شب بازی مهمترین وظیفه اخلاقی و ملی هر ایرانی‌ هست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a24bd5a-a9dc-4844-8b63-cb28422d97ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات