728 x 90

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز ۲۴ فروردین ۹۶

نصر الحریری رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
نصر الحریری رئیس هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های باند حسن روحانی در روز پنچشنبه به برجسته کردن تشتت در باند خامنه‌ای در جریان ثبت نام پاسدار احمدی‌نژاد برای نمایش انتخابات اختصاص یافته است:
آرمان: واکنش اردوگاه اصول‌گرایان به ثبت نام ناگهانی احمدی‌نژاد- فتنه مرموز

آرمان: مدیر مسؤل جوان: احمدی‌نژاد خود شگفت است کوچک زاده: از احمدی‌نژاد اعلام برائت می‌کنم الیاس نادران: پایان احمدی‌نژاد یاسرهاشمی: ثبت نام احمدی‌نژاد سند بصیرت هاشمی

آفتاب یزد: پیش‌بینی سعید حجاریان: احمدی‌نژاد و بقایی رد صلاحیت خواهند شد

آفتاب یزد: مرحوم آیت‌الله هاشمی نافرمانی احمدی‌نژاد و اقدامات خاص او را گوشزد کرده بود – تحقق پیش‌بینی 12سال قبل

آفتاب یزد: رئیس دولت قبل برخلاف وعده خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد- شوک احمدی‌نژاد – عطریانفر: ثبت نام احمدی‌نژاد مگر چه دردی از دردهای جامعه را دوا می‌کند. حیف روزنامه شماست که دنبال استراتژی انتخاباتی او باشید

ابتکار: «احمدی‌نژاد» بازی
اعتماد:‌شوک روز دوم احمدی‌نژاد ثبت نام کرد
اعتماد: سه نما از فعالیت انتخاباتی احمدی‌نژاد – مهر95: کاندیدا نمی‌شوم بهمن 95: از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنم 23فروردین96: نامزد انتخابات می‌شوم

ابرار: احمدی‌نژاد در سه تاریخ: ۷مهر و ۲۳بهمن نوشت، امضا کرد و ۲۳فروردین زد زیرش!

جهان صنعت: مثلث برمودا! ثبت نام احمدی‌نژاد، شوک دومین روز ثبت نام ریاست جمهوری؛ تغییر معادلات اصول‌گرایان

شهروند: احمدی‌نژاد برخلاف گفته‌هایش روز گذشته برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری نام نویسی کرد؛ سیم آخر

قانون: احمدی‌نژاد بازی انحصار طلبان را برهم ریخت- ثبت نام بابصیرت!

کائنات: بوی خوشی از سیاست نمی‌آید! تودیع سه نفره!
کارو کارگر: واکنش نمایندگان دو جناح سیاسی به یک رفتار غیرمنتظره: ثبت نام احمدی‌نژاد خلف وعده نسبت به بیانیه خودش بود

همدلی: سعید حجاریان: نامزد احمدی‌نژاد روز آخر می‌آید

همدلی: واکنش فعالان سیاسی به نامزدی ناگهانی احمدی‌نژاد؛ صحنه آرایی خطرناک

در روزنامه‌های باند رفسنجانی-روحانی علاوه بر برجسته کردن ضعف و تشتت درونی باند خامنه‌ای خود ولی‌فقیه ارتجاع را در خصوص مواضعش در مورد احمدی‌نژاد و دادن لقب «خواص بی‌بصیرت» به هاشمی رفسنجانی زیر سؤال برده‌اند:
جمهوری اسلامی: سند بصیرت خواص
اینکه عناصر جریان انحرافی به خود جرأت دهند یکبار دیگر برای به قهقرا بردن کشور وارد صحنه شوند و خود را برای احراز ریاست‌جمهوری آماده کنند، بسیار جای سؤال دارد و باید این روند معیوب و پرحاشیه دقیقاً مورد کنکاش قرار گیرد تا آن که خون دل خوردنهای 8ساله مردم دوباره تکرار نشود.
مسئولیت بزرگ در این میان، متوجه تمامی کسانی است که از ابتدا این جماعت انحرافی و معلوم الحال را با حمایت‌های آشکار و نهان خود به جامعه تحمیل کردند و حتی پس از آشکار شدن ابعاد فاجعه‌آمیز اقدامات این جماعت هم صرفاً با سکوت معنی‌دار خود سعی کردند جامعه همه چیز را به فراموشی بسپارد و از کنار آن فاجعه عظیم با آثار و تبعات عموماً برگشت ناپذیرش، به‌سادگی بگذرد.
باید از حامیان دیروز این عناصر به‌وضوح و جداً خواسته شود که در قبال تصمیمات و عملکرد خود در دفاع از همین جماعت انحرافی، پاسخگو باشند. لازم است آنها ضمن عذرخواهی رسمی و صریح از آحاد ملت، برای افشای ماهیت این جماعت انحرافی، پیشقدم شوند و برای جبران مافات، بیش از این به دفع‌الوقت متوسل نشوند و از انجام مسئولیت‌های تعطیل‌ناپذیر خود، طفره نروند.
روی سخن ما با کسانی است که عالماً و عامداً بر آن همه خطای آشکار و نهان سرپوش گذاشته‌اند و هنوز هم اصرار دارند که حقایق عینی و ملموس آن دوران سیاه هشت ساله را پنهان کنند.
آنچه این روزها توسط این جماعت انحرافی انجام می‌شود، دقیقاً همان است که خواص از سال 84 پیش‌بینی کرده بودند و اکنون این واقعیت آشکار شده است که برخلاف آنچه در آن سال‌ها و سال 88 به خواص نسبت داده شد و آنها را «بی بصیرت» نامیدند، این خواص بودند که با بصیرت کامل، جریان انحرافی را شناخته بودند و درباره آن هشدار داده بودند ولی متأسفانه گوش شنوایی وجود نداشت. اکنون نافرمانی آشکار این جریان انحرافی سند بصیرت خواص است و کاملاً مشخص شده که این عناصر هیچ اعتقادی به ولایت فقیه ندارند.

جمهوری اسلامی: جهت اطلاع
عصر ایران نوشت: وقتی محمود احمدی‌نژاد، برخلاف توصیه صریح و علنی رهبری و نیز برخلاف آنچه خودش قبلاً گفته بود، به ستاد انتخابات کشور رفت و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شد، اولین جمله‌ای که به ذهن متبادر شد این بود: "خدا رحمتت کند هاشمی که چقدر دور اندیش و آینده نگر بودی". آیا وقت آن نیست کسانی که سال‌ها آن مرد بزرگ را آزردند و به بی‌بصیرتی متهم‌ کردند، لااقل در خلوت خود از روح آن سفر کرده، حلالیت بخواهند؟!

شرق: عباس عبدی درباره ثبت‌نام احمدی‌نژاد: به سیم آخر زده است
تجربه احمدی‌نژاد یک بار دیگر از سوی اصول‌گرایان به نحو دیگری در حال تکرار است. مقصر این وضع احمدی‌نژاد نیست، حامیان اصول‌گرای او هستند که در برابر اقدامات خلاف قانونش سکوت کردند و به گروگان اعمال احمدی‌نژاد درآمدند.

روزنامه‌های باند روحانی پیش‌بینی کرده‌اند پاسدار احمدی‌نژاد توسط باند خامنه‌ای حذف خواهد شد:
شرق: سرمقاله: غروب زودرس احمدی‌نژاد
توصیه مقام معظم رهبری و منع ورود رئیس دولتهای نهم و دهم، بازی این گروه را برهم زد؛ چرا که نگرانی جدی در ارکان نظام پیرامون رفتارهای تنش‌آفرین وی وجود دارد. روشن است که این حرکتها تحمل می‌شود، اما با هر تحلیل عقلانی و منطقی مشخص خواهد بود که ارکان کشور به استقبال چنین وضعیتی نخواهند رفت و جولان وی محدود به همین چند هفته است. مجموعه تحولات نشان می‌دهد، این طلوع غروب زودرسی خواهد شد و به‌محض اعلام اسامی کاندیداهای تأیید‌صلاحیت‌شده، به اتمام خواهد رسید؛ همان‌طور که دور گذشته درباره رحیم‌مشایی به‌وقوع پیوست.

شرق: سعید حجاریان درباره انتخابات ٩٦: دیگر دوقطبی نیست
من گمان دارم که هم آقای احمدی‌نژاد و هم بقایی هر دو ردصلاحیت خواهند شد... اصول‌گرایان در این دوره همه تلاش‌شان را کردند که اشتقاقی میان‌شان به وجودنیاید، با این‌حال عملاً به چند دسته تقسیم شدند. این امر به‌واسطه نبود کار تشکیلاتی منسجم و درازمدت میان این طیف اتفاق افتاد و با این‌که همه آنان هم‌پیاله هستند، اما بر سر تقسیم کیک منازعه دارند و معلوم نیست تا کی این افتراق میان‌شان ادامه خواهد داشت.

جهان صنعت: همان‌گونه که انتخابات ۸۴ سرنوشت سیاسی احمدی‌نژاد را برای همیشه تغییر داد، انتخابات ۹۶ هم چرخش دیگری در مسیر زندگی سیاسی او خواهد بود، البته چه‌بسا با نتیجه این انتخابات او و تفکرش برای همیشه از سپر سیاست عمومی کشور حذف شوند.

اغلب روزنامه‌های باند علی خامنه‌ای در مورد ثبت نام پاسدار احمدی‌نژاد و تشتت درونی باند خامنه‌ای سکوت کرده‌اند. الا معدودی که برای احمدی‌نژاد به تصریح یا تلویح خط‌ و نشان کشیده‌اند:
سیاست روز: آب بخور آقای میم!
طرف بعد از کلی بیانیه و نامه‌نگاری و صلاح مشورت کردن و اعلان ریز و درشت این‌که نه در انتخابات شرکت می‌کنم و نه از کسی حمایت، یک‌دفعه، یادش می‌افتد که الآن و بعد از گذشت ۶ ماه باید آب بخورد! هم خودش می‌آید و هم دست به دست و به‌عنوان حامی یکی دیگر. چنین رجل! سیاسی نوبر است.
بخور عزیز جان! تو از این آب‌ها کم نخورده‌ای. ما هنوز داستان مرخصی یازده روزه شما را فراموش نکرده‌ایم. ما یادمان نرفته که در ولایت شما «ولایت» را با «ط» می‌نویسند. یادمان نمی‌رود که شما اساساً خودتان را هم قبول ندارید و به‌راحتی حرف‌های خودتان را هم تکذیب می‌کنید.
اما آنچه دیروز رخ داد، برای ما و خیلی‌های دیگر جز «خیر» نبود. تکلیف ما با برخی‌ها که از مردم و رهبری مایه می‌گذارند و پا در جاده انحرافی می‌گذارند روشن شده است. حالا تا آخر عمر مبارکتان، مثل برخی آقایان همیشه در صحنه آب بنوشید.

رسالت: آزمون احمدی‌نژاد تمام نشده است
واقعیت این است که صرف‌نظر از فرد معرفی‌شده برخی اظهارات آقای احمدی‌نژاد نمی‌گذارد انسان خوش‌بینانه صحنه را تحلیل کند!
آقای احمدی‌نژاد که در دور اول ریاست جمهوری‌اش در گفتگو با نویسنده مدعی بود سینه‌اش را سپر کرده تا جلوی اصابت تیرهای نشانه رفته به سمت رهبری را بگیرد باید مراقب باشد تا دوباره خود تیری به سمت رهبری نشود!
آقای احمدی‌نژاد همچنین متوجه این حقیقت باشد که نه‌تنها تحرکات هفته‌های اخیرش با نداشتن برنامه برای رقابتهای انتخاباتی سال جاری همخوانی ندارد بلکه آزمون ولایت مداری‌اش با نامه شش مهر 95 به رهبر انقلاب و گفتن این‌که «... در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه‌یی برای حضور در عرصه رقابتهای انتخاباتی سال آینده ندارم...» تمام نشده است.
احمدی‌نژاد که در پایان‌نامه‌اش، خود را سرباز انقلاب خوانده است در این آزمون نشان خواهد داد در کدام جبهه ایستاده است!

برخی از روزنامه‌های باند خامنه‌ای که حامی احمدی‌نژاد بودند به ابراز نگرانی و دعوت به «صبر» پرداخته‌اند و از ورود به مسأله خودداری کرده‌اند:
وطن امروز: این روزها، پرحجم‌تر از آتش توپخانه دشمن در شب‌های «کربلای 5»، به طرف ما «خبر» شلیک می‌شود! از همه طرف هم شلیک می‌شود! رسماً توپخانه است! توپخانه‌ای فعال که باورم هست «صبر» ما را هدف گرفته! صبر اما به مجرد این‌که از بین برود، آن‌وقت معلوم نیست واکنش عجولانه ما، بر مبنای بصیرت، تنظیم شود! به خبری، به رفتنی، به آمدنی، به نرفتنی، به نیامدنی، به رخدادی، به حادثه‌یی، واکنش نشان می‌دهیم و خیال هم می‌کنیم داریم بصیرت‌افزایی می‌کنیم اما چون این عکس‌العمل، عاری از «صبر» بوده، شاید اصلاً نتوان آن را ذیل مفهوم «بصیرت» تعریف کرد!... تاصبر نباشد، چه سود از رفتار و گفتار ما، الا آن که شلوغ‌تر کند فضا را؟! آیا قرار است ما هم، بی‌آن که خود بخواهیم، نقش ترکش یکی از این خمپاره‌ها را بازی کنیم؟!

روزنامه‌های باند حسن روحانی با ابراز نگرانی از بی‌اعتنایی مردم به بازی نمایش انتخابات تلاش کرده‌اند با استفاده از نفرت عمومی از باند رقیب مردم را به شرکت در نمایش انتخابات ترغیب کنند:
اعتماد: آنهایی هم که احیاناً ناامید از اصلاح کشور هستند و خود را از صحنه تصمیم‌گیری کنار کشیده‌اند توجه داشته باشند که عدم شرکت آنها به‌معنی دادن کشور به دست کسانی است که تدبیر و تعقل در رفتارهای سیاسی‌شان وجود ندارد. آنهایی که در عمل به مردم نشان داده‌اند که روی کار آمدن‌شان چه تاثیری در زندگی و سرنوشت مردم داشته است. باید به هموطنان‌مان یادآور شویم که تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کشور با همین امکانات و مقدورات موجود وابسته به تصمیم آنان برای مشارکت در انتخابات است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23531f16-78cf-4c2a-8969-0b18f62624f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات