728 x 90

فتنه‌گری رژیم ایران در بحرین

کشور بحرین
کشور بحرین
مجری
رژیم ایران به فتنه‌گری در بحرین ادامه می‌دهد. چند هفته پیش یک گروه تروریستی بحرینی از سوی دولت آمریکا نامگذاری شد. این گروه مسئول بسیاری اعمال خشونت‌بار در بحرین بوده و خون بیگناهان را بر زمین ریخته است. علاوه بر آن، این گروه تلاش می‌کند، فتنه فرقه‌گرایی را در چارچوب یک پروژه بزرگتر که رژیم ایران در پیش گرفته، شعله‌ور کند.

دکتر مبارک جمعه، نویسنده سیاسی و محقق بحرینی به تلویزیون العربیه 19فروردین96 گفت:
گروه موسوم به «اشتر» که در کادر پروژه رژیم ایران عمل می‌کند، یک گروه تروریستی است که با پول و حمایت لجستیک این رژیم تأمین می‌شود. این گروه برای سرنگون کردن نظام حکومتی بحرین و جایگزین کردن آن با رژیمی وابسته به ولی‌فقیه، تلاش می‌کند.

در نتیجه هیچ‌گونه ربطی به مقاومت اسلامی ندارد. این گروه به‌طور خلاصه یک گروه تروریستی است که مشغول کشتار و ویرانی است و شهروندان را هدف قرار می‌دهد و زیرساختهای بحرین را تخریب می‌کند و به‌طور روشن هم می‌گوید برای سرنگون کردن حکومت بحرین وجایگزین کردن آن با رژیمی وابسته به ولی‌فقیه در تهران، عمل می‌کند.

العربیه
هنگامیکه ما از رابطه میان این گروهها با رژیم ایران صحبت می‌کنیم آیا تنها از‌ یک رابطه فکری صحبت می‌کنیم یا این‌که رابطه سازمانیافته وجود دارد؟

دکتر مبارک جمعه:
طبعا آمیزه و ترکیبی از اینهاست. رژیم ایران یک پروژه سیاسی فرقه‌گرایانه را بنیان نهاده است نه تنها الآن بلکه از سال 1979 یعنی همان روزی که بر سر کار آمد. از آن زمان تا امروز بحرین از دخالتهای مستمر رژیم ایران رنج می‌برد. امروز رژیم ایران با صراحت و روشنی حمایتش را از گروهها تروریستی اعلام می‌کند. حسن فیروز آبادی گفته بود کشورهای خلیج‌فارس متعلق به رژیم ایران بوده و به ایران نیز بازگردانده خواهند شد. پروژه توسعه‌طلبانه و فرقه‌گرایانه رژیم ایران با بحرین شروع می‌شود اما می‌خواهد به تمامی کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس گسترش یابد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ffaacac9-4764-4a29-8891-8c4e7fc9f784"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات