728 x 90

-حمله نظامى آمريكا به سوريه,

واکنشهای سراسیمه رژیم به حمله موشکی آمریکا به سوریه

-

لحظه شلیک موشک از ناو امریکا
لحظه شلیک موشک از ناو امریکا
پس از حمله‌ موشکی آمریکا به پایگاه هوایی بشار اسد در الشعیرات در شمال ادلب که حمله‌ جنایتکارانه شیمیایی با پرواز از آن پایگاه صورت گرفته بود، شاهد واکنش سراسیمه و وحشت زدهٴ کارگزاران و رسانه‌های نظام آخوندی بودیم.

از جمله یک کارشناس رژیم به‌نام افقهی در گفتگو با تلویزیون رژیم گفت:
مجری تلویزیون: «شما آیندهٴ سوریه را از این پس چگونه ارزیابی می‌کنین؟»

«خب اوضاع پیچیده‌تر خواهد شد، متأسفانه آمریکا با مواضع متناقض و ریاکارانه‌اش، وقتی آقای ترامپ وارد کاخ سفید شد اعلام کرد که در سوریه ما فعلاً دنبال سرنگونی آقای بشار اسد نیستیم و اولویت ما در سوریه مبارزه با تروریستم و در رأس آن داعش است. و لیکن می‌بینیم همزمان، هم اطراف منطقه نیرو هلی برد می‌کنند و هم این حمله تجاوزکارانه... . امیدوار هستیم که آمریکا تا همین حد بسنده کنه و بقیه ماجرا رو از طریق تفاهمات سیاسی حل شود».

امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس ارتجاع، بدون اشاره به حمله شیمیایی جنایتکارانة‌ اسد به ادلب، در واکنش به حمله‌ موشکی آمریکا گفت: «تمامی تلاش‌های انجام شده برای راه‌حل سیاسی در بحران سوریه نادیده گرفته [شده است] ».

سخنگوی وزارت خارجه‌ رژیم نیز، در واکنشی ترس‌آلود اعلام کرد: «ایران هر گونه استفاده از سلاح شیمیایی را فارغ از عاملان و قربانیان آن محکوم می‌نماید و همزمان استفاده از این بهانه برای اقدامات یک جانبه را خطرناک، مخرّب و نقض اصول آمره حقوق بین‌الملل می‌داند».

خبرگزاری پاسداران موسوم به فارس نیز با آه و ناله نوشت: «گروه ائتلاف سوریه... ضمن استقبال از حمله [موشکی به ارتش سوریه] خواستار تداوم چنین حملاتی شد... [بنا‌ به گفته ناظران] در جریان این حمله، تقریباً پایگاه شعیرات تخریب شده است».

احمد رمضان رئیس بخش اطلاع‌رسانی ائتلاف معارضان در این زمینه گفت: «ائتلاف سوریه از این حمله استقبال می‌کند و از واشینگتن می‌خواهد که توانمندیهای [دولت بشار] اسد در حملات [هوایی] را از بین ببرد... امیدواریم این حملات ادامه یابد تا نظام [سوریه] نتواند در حملات جدید خود از جنگنده استفاده کند».

 سایت حکومتی ایران آنلاین نیز، ضمن سوزش از حمایت جهانی و به‌ویژه منطقه‌یی از حمله موشکی به مواضع ارتش اسد گفت: «عربستان و ترکیه از حمله امروز اظهار خوشحالی کردند. اردوغان و شاه سعودی از ابتدای روی کار آمدن ترامپ خواهان حذف اسد و نیز تشدید تحریم ایران شده بودند... ترکیه نیز ضمن استقبال از برخورد نظامی با اسد طرح همیشگی خود برای تشکیل فوری منطقه پروازممنوع برفراز سوریه را پیش کشید».

سایت حکومتی انتخاب نیز با نگرانی از شتاب تحولات و در چشم‌انداز قرار گرفتن برقراری منطقه پروازممنوع در سوریه نوشت: «کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران کشورهای مختلف درباره ایجاد مناطق امن در سوریه گفتگو کرده است. همزمان گزارشها حاکی است که پنتاگون طرح حمله به سوریه و برکناری اسد را به ترامپ می‌دهد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46eaf2f6-68a1-454d-96da-bd1ea8b0f902"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات