728 x 90

جزییاتی از ترور برادر ناتنی رئیس حکومت کره شمالی

کیم جونگ ‌نام
کیم جونگ ‌نام
انترپل حکم دستگیری 4نفر را در ارتباط با قتل برادر ناتنی رئیس حکومت کره شمالی صادر کرد. تحقیقات پلیس مالزی نشان می‌دهد او را با ماده شیمیایی «وی ایکس» کشته‌اند. یک زن پارچه‌یی را به‌صورت او مالیده و خود فرار کرده است:
سی.ان.ان7اسفند 95:
مالزی از انترپل درخواست کمک کرد تا 4 مظنون کره شمالی را دستگیر کند. پلیس خواستار تحقیق از آنها به‌خاطر قتل «کیم جونگ ‌نام» برادر ناتنی رئیس حکومت کره شمالی شده است.

خبرنگار سی.ان.ان از کوالالامپور: این یکی از پرونده‌هایی است که روزانه قطورتر می‌شود، تعداد مظنونان بیشتر می‌شود، اکنون مقامهای مالزی می‌گویند، انترپل هشدار داده و خواستار مصاحبه با 4 فرد کره شمالی شده است این 4 فرد سمی را تأمین کرده‌اند که در توطئه قتل کیم جونگ نام، استفاده شده است.

مقامهای مالزی فکر می‌کنند این افراد به کره شمالی، شاید به پیونگ یانگ باز گشته‌اند.

آنها همچنین به‌دنبال تعیین موقعیت 3 فرد دیگر اهل کره شمالی هستند که گمان می‌رود در قتل دست داشته و هنوز در مالزی هستند.

مقامهای مالزی با سفارت کره شمالی تماس گرفته‌اند و خواستار تعیین موقعیت این افراد شده‌اند. آنها خواستار صحبت با منشی سفارت، یک کارمند شرکت هواپیمایی کره شمالی ایر کوریا و یک نفر سوم شده‌اند.

یک زن ویتنامی و یک زن مالزیایی که بازداشت شده‌اند در این عملیات دست داشته‌اند. آنها زنانی هستند که سم را روی صورت کیم جونگ نام گذاشته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5eaf131f-c52b-4dbf-83da-f6a1258e8f48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات